La prestigiosa consultora Deloitte , ha publicat en aquest 2019 un completíssim informe sobre el cotxe elèctric. I entre les conclusions més importants, pronostica ja que en 2021, en tot just 2 anys, aquests models podrien igualar el seu preu ja amb els cotxes convencionals dièsel i gasolina.
Però, un moment, no anem tan ràpid. Això, que assegura Deloitte que passarà, no passarà en tots els mercats . Serà una realitat, fins i tot abans, en aquells on els incentius públics i l’evolució de la tecnologia i la infraestructura ho permeten. Aquest fet tindrà un gran impacte en l’explosió definitiva de la seva popularització … que passarà més tard o més d’hora.
El cotxe elèctric igualarà el preu del dièsel i gasolina a 2021, segons Deloitte
A Espanya , per tant, pot ser que aquesta paritat de preus arribi una mica més tard , ja que, entre altres factors, la infraestructura de càrrega encara emergeix amb retard enfront d’altres països d’Europa. Però si els nous plans d’instal·lació es compleixen, tampoc hauríem trigar molt més a aconseguir-ho: Deloitte considera en 2024 serà similar en tots els països. De fet, el creixement en la venda de cotxes elèctrics és imparable també a casa nostra: en els primers 9 mesos d’aquest 2019 han pujat un 90%, aconseguint més de 9. 000 unitats.
La tendència, per tant, és de fort creixement fins que culmini l’explosió final. Segons Deloitte això passarà pràcticament ja, dels 2 milions de cotxes elèctrics que es van matricular a 2018, passarem a 4 milions a 2020 i , des d’aquí, fins a arribar als 12 milions a l’any en 2025 i els 21 milions a 2030, tal com recull el seu propi estudi.
El cotxe elèctric tindrà una quota de mercat del 70% en 2030
Per a Deloitte, a més, aquest creixement del cotxe elèctric repercutirà en una guany de quota de mercat sobretot enfront dels cotxes híbrids endollables. Al 2030, la consulta espera que el cotxe 100% elèctric acumuli ja ni més ni menys que un 70 per cent de les vendes del mercat . I, quins són els factors d’aquesta acceleració ja imparable?
Segons l’informe publicat per Deloitte, la major sensibilitat ambiental del consumidor, que busca cada vegada més models amb baixes emissions, sumat a les polítiques restrictives dels governs respecte al dièsel i la gasolina, està incrementant notablement el seu atractiu tant com, també, la millora de la tecnologia, amb càrregues ja més ràpida i majors autonomies per poder fer servir el cotxe amb major normalitat.
Per a Deloitte, un dels problemes més importants fins ara ha estat també, a més dels preus, l’escassa oferta de cotxes elèctrics, molt limitada i fonamentalment amb un volum de producció molt baix. La consultora considera que això canviarà en pocs anys, a causa dels plans que ja anuncien tots els fabricants amb inversions milionàries.