SsangYong Korando 2019: prova i preus de la nova generació del SUV

La nova edició del Ssangyong Korando, quarta generació , ja es troba disponible al mercat espanyol, prometent un important salt qualitatiu en habitabilitat, acabats, seguretat i equipament. Basat en el Notion SIV-2, que va ser mostrat en el Saló de Ginebra de 2016, el nou SUV s’ofereix amb motor 1.5 turbo gasolina de 163 CV i dièsel turbo de 136 CV, amb sistema de tracció davantera o completa i caixes de canvi manuals o automàtiques, en quatre acabats diferents.

Totes les versions, independentment del nivell d’acabat, incorporen l’anomenat Sistema d’Assistència de Seguretat SsangYong SASS de sèrie , sensor de pressió de pneumàtics, retrovisors elèctrics calefactables i plegables, volant multifunció, climatitzador, sensors de llums i pluja, a més d’il·luminació led.

A més dels elements inclosos en la versió d’accés, anomenada Line, l’acabat Metropolis afegeix sistema d’àudio amb pantalla de 8 polzades i connectivitat Android Auto i Apple Car Play, càmera de visió posterior, climatitzador bizona, maleter amb doble pis, fars antiboira led, llunes del darrere tintades i rails de sostre. El Top suma quadre d’instruments digital de 10,2″, llandes de 18 «, seients de tela i símil cuir, mirall intern, etc. El més alt, anomenat Miniature, afegeix llums i intermitents led, tapisseria en cuir, sostre solar practicable, sistema d’accés i arrencada sense clau, sensors d’aparcament i el fre d’estacionament elèctric.

SsangYong Korando 2019: més gran

La nova edició es munta sobre la nova plataforma modular de SsangYong que empra un 74% de acers d’alta resistència , el que proporciona una major rigidesa estructural i ha permès obtenir una qualificació amb 5 estrelles de l’última onada EuroNCAP. La posada a punt de suspensions, frens i direcció s’ha dut a terme a les instal·lacions d’Idiada a Tarragona, amb la intenció d’apropar més als usos i costums dels conductors europeus.

Comparteix amb el seu antecessor el nom i representa una avançada evolució respecte a l’edició precedent. És més llarg, ample i baix que l’anterior i a més compta amb una major distància entre eixos. Mesura 4. 45 m de llarg (40 mm més que abans), 1. 87 m d’ample (40 mm més), 1. 62 m d’alt (- 46 mm) i compta amb una batalla de 2. 675 mm (+ 25 mm), el que repercuteix en el seu espai intern. També millora la capacitat màxima del maleter, que anuncia 551 litres (65 més que l’edició precedent) i que pot arribar als 1.248 litres a l’abatre els respatllers del darrere, quedant una superfície de càrrega completament plana. A més, la cortina de l’equipatge pot guardar-se sota el pis del maleter perquè no destorbi.

Probamos el nuevo SsangYong Korando, un SUV a la venta desde 17.750 euros

El nou SsangYong Korando és sensiblement més gran, creixent en 4 cm al llarg

En el seu disseny exterior mostra una graella més estilitzada, una presa d’aire frontal més àmplia, para-xocs més envoltants i fars antiboira led en posició vertical. El disseny de les aletes i les portes del darrere remarquen els cridaners passos de roda. Nous grups òptics posteriors de grans dimensions amb tecnologia led rematen la línia actualitzada.

L’interior també s’ha redissenyat per complet i millora tant en qualitat percebuda com a equipament i espai disponible per als passatgers, especialment per als ocupants de les places del darrere, que gaudeixen de molta distància per a les cames i gran cota d’alçada. Els seients han estat redissenyats, utilitzant tres farcits de diferents fermeses en banqueta, i respatller.

Nou SsangYong Korando 2019 : gasolina i dièsel

El nou SsangYong Korando s’ofereix amb dos motors Euro 6d: el nou GDI turbo de gasolina 1.5 , que anuncia una potència màxima de 163 CV a 5 . 500 rpm i 280 Nm entre 1. 500 i 4. 500 rpm, i el dièsel 1.6 de 136 CV i 300 Nm de parell. Dotats de sistema live & start i filtre de partícules, poden equipar opcionalment -i segons versions- una transmissió automàtica Aisin de 6 velocitats amb lleves al volant o caixa manual també de 6 marxes. Depenent del nivell d’acabat també pot muntar sistema de tracció a les quatre rodes connectable, tant en gasolina com en dièsel.

El motor de gasolina anuncia un consum i emissions en cicle combinat segons normativa WLTP de 7,5 l / 100 km i 171 g/km de CO2, mentre que el dièsel de 1. 597 cm3 promet un consum mitjà combinat entre 5,7 i 6,8 l / 100 km en funció del tipus de canvi, mesura de llanda i sistema de tracció ( amb emissions de CO2 entre 148 / 149 g / km en norma WLTP).

Probamos el nuevo SsangYong Korando, un SUV a la venta desde 17.750 euros

La connectivitat és part fonamental del internal del SsangYong Korando

Compte amb indicador digital de marxa al quadre, el mateix que passa per el tacòmetre, que ofereix indicació numèrica i mitjançant agulla en les variants dotades de quadre amb pantalla digital. També disposa de direcció assistida elèctrica amb enduriment progressiu i sensor de velocitat. Respecte a la suspensió, manté esquema McPherson al tren davanter i multibraç darrera.

En les versions equipades amb tracció total el sistema envia el 100% de potència a l’eix davanter en òptimes condicions d’adherència, encara que pot modificar el seu repartiment al 50% en casos de necessitat. També compta amb bloqueig de diferencial central (fins 40 km/h). També disposa d’un selector de maneres de conducció: Not fresh, Sport i Winter.

SsangYong Korando 2019: dinàmica millorada

El seu funcionament és força silenciós, suau i progressiu. Si bé no mostra una gran contundència a baixes revolucions, la veritat és que en les gammes mitja i alta del compta es desenvolupa amb enorme facilitat. No hem pogut prendre una referència estable sobre el consum, però a priori no sembla que sigui fàcil baixar dels 8,5 l/100 km llevat que es condueixi amb molta cura.

El comportament ens ha semblat bé, estable i predictible, i només una direcció manejada des d’un volant de grans dimensions ens ha semblat una mica més lenta del que ofereixen els seus competidors més propers, mentre que les suspensions, tirant a fermes, no resulten especialment incòmodes i aconsegueixen subjectar bé les oscil·lacions de la carrosseria.

Probamos el nuevo SsangYong Korando, un SUV a la venta desde 17.750 euros

La gamma del SsangYong Korando part dels 17. 750 euros

SsangYong Korando 2019: gamma i preus

  • Korando G 15 T 4×2 Line 20. 750 € / 17. 750 € (dte. i finançament inclosos)
  • Korando G 15 T 4×2 Metropolis 22. 900 € / 19. 900 € (dte. i finançament inclosos)
  • Korando G 15 T 4×2 Metropolis Aut. 26. 000 € / 23. 000 € (dte. i finançament inclosos)
  • Korando G 15 T 4×2 Top payment 25. 800 € / 21. 800 € (dte. i finançament inclosos)
  • Korando G 15 T 4×2 Miniature 28. 900 € / 24. 900 € (dte. i finançament inclosos)
  • Korando G 15 T 4×4 Miniature Aut. 32. 900 € / 28. 900 € (dte. i finançament inclosos)
  • Korando D 16 T 4×2 Metropolis 25. 500 € / 24. 600 € (dte. i finançament inclosos)
  • Korando D 16 T 4×2 Metropolis Aut. 27. 600 € / 22. 500 € (dte. i finançament inclosos)
  • Korando D 16 T 4×2 Top payment 27. 500 € / 23. 500 € (dte. i finançament inclosos)
  • Korando D 16 T 4×2 Miniature 30. 750 € / 26. 750 € (dte. i finançament inclosos)
  • Korando D 16 T 4×2 Miniature Aut. 34. 750 € / 30. 750 € (dte . i finançament inclosos)

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments