F1: Aquest és el reglament tècnic i esportiu a partir de 2021

Després de l’ajornament que va patir la votació el passat mes de juny, finalment s’ha aprovat el reglament que entrarà en vigor a partir de la temporada 2021 de F1. Els equips van rebre un esborrany del nou Pacte de la Concòrdia que regirà la F1 des 2021 fins a 2025 i que haurà de ser signat dimarts que ve 5 de novembre. L’actual Pacte expira a finals de 2020.

En una roda de premsa la FIA i Liberty Media van explicar els temes econòmics, passant pels esportius i també el reglament tècnic que regirà la F1 del futur. També es forma una nova estructura de govern de la F1 amb 10 vots per Liberty, 10 per la FIA i 10 per als equips. A més inclou una distribució d’ingressos millorada, amb major quantitat de diners per als equips que es troben a la part baixa del mundial de constructors.

Pel que normativa es refereix, un dels canvis més importants que rebran els monoplaces serà l’aspecte aerodinàmic . Això implica que els F1 seran més lents, es calcula de 3 a 3,5 segons per volta, de manera que es deixaran de batre rècords de voltes ràpides en els circuits. El fons pla es convertirà en l’element que generi adherència, a més dels alerons.

Aprobado el reglamento técnico y deportivo de 2021

Els motors seguiran sent com els actuals: motor V6 turbo de 1,6 litres, 15.000 rpm amb un MGU-H i un MGU-K. A més, la limitació serà la mateixa que fins ara per pilot i monoplaça: tres ICE (motor de combustió interna), 3 turbos, 3 MGU-H, 2 MGU-K, 2 bateries i 2 centraletes.

Els equips podran desenvolupar la seva pròpia transmissió, però només podran redissenyar-la per complet una vegada cada 5 anys, i així es redueixen les despeses. A més, les caixes de canvi seran de 8 velocitats, com fins ara i des de 2014. Pel que fa a pesos : els monoplaces passaran de tot 743 a 768 kg. A més, els pneumàtics han de ser de 18 polzades.

Aprobado el reglamento técnico y deportivo de 2021

Fins aquí els principals canvis en monoplaces. En l’aspecte econòmic, el límit de pressupost serà de 175 milions de dòlars per equip i temporada, cosa que afecta de moment a les tres grans escuderies: Mercedes, Ferrari i Red Bull. Però en aquest límit no entren: salari dels pilots i el dels tres enginyers que cobrin més i les activitats de màrqueting portades a terme per cada equip. El que no s’ha decidit encara és com queda el sistema d’ingressos i premis econòmics a cadascuna de les escuderies. Una altra forma de reduir despeses serà que el monoplaça que passi la verificació tècnica haurà de ser idèntic al que corri la cursa, de manera que no se li podran canviar peces.

Hi ha un altre canvi important que fa al programa de cap de setmana d’un Gran Premi. Passa de ser de 4 dies a 3, de manera que dijous no hi haurà activitat, el divendres al matí es farà el que ara es fa els dijous i a la tarda es disputaran les dues sessions lliures, i després dissabte i diumenge romandran igual que fins ara.

Aprobado el reglamento técnico y deportivo de 2021

Sobre el calendari, la quantitat màxima de GP per temporada passarà a ser de 22 a 25, així que segur que Liberty Media està ja treballant en preparar nous contractes per al futur pròxim.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments