F1: Pirelli respon a les crítiques dels pilots pels pneumàtics 2020

Tots els pilots van rebre dos jocs de pneumàtics de l’anomenat compost C4 desenvolupat per a l’any que ve, i podien usar-los en qualsevol de les dues sessions de lliures de divendres del GP dels Estats Units , encara que la majoria dels equips van decidir probar-los en el primer assaig.

L’bjectiu és donar-los l’oportunitat de provar la nova goma abans del dos dies que hi haurà amb més compostos després del GP d’Abu Dhabi .

En una pista encara en condicions molt fredes, la majoria dels pilots van donar una opinió negativa sobre els pneumàtics, i alguns van informar de falta d’adherència.

No obstant això, Pirelli diu que esperaven una adherència menor amb els nous pneumàtics i que a més els equips havien d’adaptar les seves posades a punt a la nova goma, de manera que hi ha un període inevitable que els pilots no se sentissin còmodes.

«No va estar molt bé «, va dir Nico Hulkenberg . «Però no sé si va ser el pneumàtic, va ser un stint estrany, una mica desordenat i l’equilibri era bastant diferent i difícil. Teniem adherència, però també l’adherència de l’eix davanter i del darrere semblava ser l’oposat al del pneumàtic ideal».

«No va ser molt productiu per a mi», va dir Carlos Sainz . «Semblaven molt estranys i se sentien molt malament.»

Sebastian Vettel va afegir: «Crec que va ser una decepció, perquè no hi ha cap pas endavant. Però ja està, els pneumàtics estan fabricats per a l’any que ve, així que això és tot».

«La veritat és que sembla com un compost més dur», va analitzar Charles Leclerc . «Patinava més, però per a ser completament sincer, he de fer una mica més de quilometratge abans de donar qualsevol opinió«.

«Si poses els adhesius, no hi veig la diferència «, va comentar Romain Grosjean . «Vam fer servir els dos prototips al matí, vam fer un bon revisió i no són millors, així que una mica decebedors des d’aquest punt de vista».

Lewis Hamilton va preferir no fer comentaris, assenyalant amb un somriure: «He de contenir-me i no dir massa en aquest moment».

Isola va dir que el problema fonamental va ser que els equips no estaven en posició d’experimentar amb posades a punt donat que havien de centrar-se en els pneumàtics de 2019 i en el cap de setmana de gran premi.

«Desgraciadament les condicions eren menys representatives«, va dir l’italià. «Així que hem d’analitzar les dades per entendre quin és el nivell de rendiment«.

«La primera sensació és que el nou compost té probablement una mica menys adherència però és més consistent. Això és el que estem buscant».

«Hem de tenir en compte que en els entrenaments de divendres, en primer lloc, han de centrar-se en el cap de setmana de carrera, no poden dedicar massa temps a provar el pneumàtic per 2020. Ningú va tenir temps d’adaptar la posada a punt a la nova goma».

«És diferent, el perfil és diferent, així que la construcció funciona de una manera diferent. I això requereix una mica de preparació. Però estic segur que han recopilat dades útils per a les proves d’Abu Dhabi, perquè almenys amb la comparació que han fet avui (divendres) saben què esperar a Abu Dhabi, i poden treballar en això».

«Totes les proves de desenvolupament anteriors van ser a cegues. Els tres equips que van provar a Barcelona ( Mercedes , Ferrari i Red Bull ) no sabien quin pneumàtic seleccionar, i ara tots els equips han tingut el primer contacte amb el nou paquet i poden preparar-se millor per a Abu Dhabi «.

Isola va dir que no tenia problema amb els comentaris negatius: «No em sorprèn que sentin alguna cosa diferent. O millor dit, és bo que sentin alguna cosa diferent, perquè hem treballat en el desenvolupament d’un pneumàtic diferent «.

«Diguem que van trobar diferències entre l’actual i el nou, la qual cosa és positiu. El següent pas és dissenyar el nou cotxe, optimitzar-lo i afinar-per aprofitar les prestacions del nou pneumàtic «.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments