Els nous cotxes i SUV elèctrics d’Audi: eTTron, A2 e-tron, e-tron GT, Sportback

Novetats en tots els fronts per a la família e-tron purament elèctrica d’Audi. La marca alemanya s’endolla al futur amb vehicles d’allò més sorprenents, amb estrenes en pràcticament tots els segments.

Audi eTTron: retorn del TT en format de SUV elèctric

L’ Audi TT no tindrà substitut, almenys en el seu format tradicional de vehicle esportiu en carrosseries cupè i Roadster. Aquesta mítica denominació d’Audi si que tindrà presència en el futur, en aquest cas, sota una atractiva carrosseria SUV.

El nou Audi eTTron es fabricarà emprant els mètodes de la plataforma MEB de vehicles elèctrics del Grup VW, de manera que compartirà gens tècnics amb el VW ID.3. Per impulsar-se, podria recórrer a un motor elèctric d’una mica més de 200 CV i la seva autonomia podria arribar als 550 km.

audi e-tron suv

Audi Q4 i-tron: el nou SUV coupé serà elèctric

El nou Audi Q4 e-tron ja s’acobla a la factoria de Zwickaw (Alemanya), però els mòduls de transmissió arriben del centre de producció de Kassel; la fàbrica de components del Grup de Salzgitter aporta elements dels motors elèctrics, mentre que a Braunschweig arriben bateries i components de suspensió. MER permetrà que el Q4 e-tron sigui gairebé com un Q3 amb habitabilitats del Q5, model que també mourà fitxa. És una arquitectura de 400 volts, de propulsió amb un segon motor davanter sense imants per a les versions Quattro de més altres prestacions. El seu límit, 125 kW darrere, 75 kW davanters, bateries 125 kWh i autonomia màxima de 450 km.

Audi A2 i-tron: l’urbà elèctric “by Seat”

Una de especialitzacions de Seat en mobilitat elèctrica serà el desenvolupament de la gamma de vehicles petits articulats en una variant de la plataforma MEB que probablement es digui A0. Tot a escala, també la mida de les bateries, ja que en aquesta categoria és impossible aconseguir un cost unitari de producció que compensi utilitzar les d’estat sòlid. Per 2023, les bateries estàndard hauran doblat la seva densitat energètica i MER-A0 serà ja viable.

El inèdit A2 e-tron arribaria a 2023 . L’objectiu de la signatura dels quatre cèrcols està en abaratir en aproximadament 10.000 euros els seus costos de fabricació .

audi e-tron

Audi e-tron GT: el “bessó” del Porsche Taycan

El Audi e-tron GT assumirà la seva producció en la línia de muntatge de Bollinger Höfe, un centre limítrof a la fàbrica de Necharsulm on es fabrica artesanalment l’esportiu R8, i arribarà al mercat a la fi de 2020. Audi ja ha adequat la planta ampliant de 20 a 36 els cicles en la línia de muntatge. La primera versió tindrà 434 kW (590 CV).

Los nuevos coches y SUV eléctricos de Audi: eTTron, A2 e-tron, e-tron GT, Sportback…

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments