F1: Lewis Hamilton un campió diferent

Lewis Hamilton va entrar a la F1 com un cicló. En el primer revolt de la cursa d’Austràlia de 2007 va avançar al que va ser el seu primer company, Fernando Alonso, per fora. Al costat del seu pare, que era el seu supervisor, van desbancar a Hongria a Alonso de la pole, que va acabar amb la sanció de 100 milions a McLaren . Després es va barallar amb el seu pare, que s’havia convertit en el seu supervisor. Va posar en serioses dificultats a Fernando Alonso a 2008 i va demostrar que arribava amb fam i desvergonyiment, sent l’únic company d’equip capaç de superar a Alonso, i això que generation un novell .

Que Ron Dennis va apostar per ell quan el nen de Tewin tenia 11 anys va ser un encert, però potser voler fer-ho campió l’any del seu debut, va ser un atreviment que va sortir malament per només 1 punt. És diferent, ja en la GP2, es va veure que Hamilton era diferent, no només al volant, sinó com a personatge, i la F1 i Mercedes li estan molt agraïts, ja que li està permetent arribar a un client, adinerat i seguidor de l’estil de vida que representa Lewis, a qui la marca de l’estrella mai va pensar arribar.

No és que hagi superat a llegendes com Juan Manuel Fangio (5 títols) Alain Prost i Sebastian Vettel (4), Jack Brabham, Jackie Stewart, Niki Lauda, ​​Nelson Piquet, Ayrton Senna (3) … sinó que ha marcat una època, el mateix que Mercedes, que ha aconseguit el seu sisè títol consecutiu de constructors en la generació híbrida, cosa que mai va poder fer Ferrari amb Michael Schumacher.

Lewis Hamilton és diferent a la resta de pilots, i no només pel seu aspecte, amb els seus cridaners “looks“. En la presentació dels pilots s’aïlla amb els seus cascos dels altres companys de graella, el que pot semblar-li a la resta de mala educació, i potser ho sigui, però ja saben com és i no el tenen en compte. És l’únic que va en patinet pel pàdoc (per eludir els caça autògrafs). Això no és originalitat seva, Schumacher ja ho feia en la seva època.

El que sí és originari seu és la persona que té de preparador físic, preparadora en aquest cas. La petita Angela Cullen, amb la seva cua rossa, sempre corrent després del patinet de Lewis, el va fer canviar la preparació. Es va fer vegà i sobretot el va canviar mentalment. En l’any del debut d’aquesta associació les coses no van anar molt bé, ja que Lewis va perdre el títol davant de Rosberg, especialment pel motor trencat a Malàisia quan liderava la carrera, en un dels pocs abandonaments amb Mercedes, però Angela va ajudar a sobreposar-se de aquell cop i aquí el tenim de nou campió per sisena vegada. Angela forma part de l’equip que al seu dia va crear el finlandès, ja mort fa uns anys, Aki Hintsa.

Hamilton és amant de la moda i de la música. És imatge de Tommy Hilfiger per tercer any consecutiu, marca que ha creat una col·lecció que porta el seu nom “TommyxLewis”. Toca el piano, ha produït alguns temes i entre altres coses, ha participat fins i tot amb Christina Aguilera sota el pseudònim de XNDA. És imatge de MV Agusta, que té un model amb el seu nom, i entre altres peculiaritats, és l’únic pilot que porta guardaespatlles al pàdoc.

Entre les seves manies és també l’únic que no estampa la seva signatura en nuclis d’aficionats, l’únic que llueix collarets, anells, polseres, tatuatges exagerats … Li agrada estar en tots els esdeveniments socials, dels que fugen la major part dels pilots. No passa desapercebut i, encara que no li deixin entrar com li va passar a 2015 en una exhibició de cotxes clàssics per no portar barret i corbata, tampoc es molesta.

Lewis Hamilton és l’únic pilot negre que ha aconseguit arribar a la F1, i a més ser campió, i això també el fa ser diferent, com ho admet ell mateix. No es talla a l’hora de dir les coses pel seu nom, i admet sense problemes que gaudeix més al llit que pilotant.

El seu caràcter en les distàncies curtes és molt més assequible del que es podria pensar. És una persona que es va dur excepcionalment bé va ser amb Emilio Botín, el que va ser president del banc Santander. Es tenien un afecte especial i Lewis sempre el saludava amb una abraçada i un petó entranyables, esforçant-se al parlar perquè Botín li entengués tot.

A la pista és un depredador, és el pilot més semblant als grans campions estil Schumacher, Alonso o Senna i en la seva època Fangio. Al rival no li concedeix ni un centímetre, i per a ell els rivals són tots. A vegades fins i tot ell mateix és el seu principal enemic. Ha perdut carreres per ser massa agressiu, per no conformar-se, per anar massa lluny a l’hora d’exigir al cotxe. Des que va fitxar per Mercedes a 2013 es diverteix, juga amb els altres, els aniquila, quan, com i de la manera que li ve de gust.

Lewis Hamilton ha canviat la seva manera de pilotar i s’ha adaptat a una F1 menys agressiva, però potser això sigui fruit de la superioritat mecànica que té i també de l’edat, ja que està davant d’una generació deu anys més jove i per això ha canviat la seva forma de fer les coses. Dissabte a Austin es va quedar molt de temps al cotxe sense baixar-se després de no haver aconseguit la “pole”, reflexionant perquè alguna cosa havia fet malament, quan Bottas va ser el primer de la graella.

Quan ha hagut d’arriscar, ho ha fet, perquè sap que la F1 vol espectacle, però aquest espectacle el dóna també fora del cotxe i en qualsevol moment. És l “espurna” que no tenen el 90% dels pilots de la graella. Al podi de Mèxic no havia aconseguit el seu sisè títol, però ho va celebrar amb magnificència. Els seus companys davant d’una multitud entregada, Vettel i Bottas, semblaen que hi eren per obligació, aliens al que la gent els demanava. Només Hamilton va enganxar amb l’afició, i això el públic ho agraeix i l’aficionat des de casa també. Les crítiques plouen als altres per “insípids”.

Lewis Hamilton va ser el nen mimat de Bernie Ecclestone precisament per ser diferent a la resta i per posar la F1 en boca de tots fora de les pistes, cosa que Bernie sempre va retreure a altres pilots, com va fer amb Fernando Alonso en nombroses ocasions .

LEWIS HAMILTON, els seus números:

Data naixement: 7 de gener de 1985 (34 anys)

Lloc de naixement: Tewin (Anglaterra)

Debut a la F1: GP Austràlia 2007, a McLaren

Curses disputades en F1: 248

Victòries totals en F1: 83

Poles: 87 (rècord)

Pole el 2019: 4

Primera línia: 145 (rècord)

Voltes ràpides: 46

Podis: 150

Abandonaments: 26

Títols mundials: 2008, 2014, 2015, 2017, 2018 i 2019

Punts totals: 3. 399 (rècord)

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share