El nou híbrid endollable de BMW, l’X3 xDrive30e 2020

L’arribada d’aquest SUV ecològic es produirà durant la primavera de 2020.

A poc a poc, però sense pausa, BMW va incrementant la seva gamma d’híbrids endollables. El nou membre d’aquesta saga ecològica és el BMW X3 xDrive30e 2020, el tercer SUV de la marca alemanya amb aquest tipus de tecnologia.

Dotat de tracció a les quatre rodes, el tot camí germànic integra un motor turboalimentat de gasolina, amb 2,0 litres de cilindrada i 184 CV, i un propulsor elèctric de 109 CV. El sistema de propulsió suma una potència combinada de 292 CV i 420 Nm de parell màxim, gestionats a través de la transmissió automàtica amb convertidor Steptronic, de vuit velocitats.

Com podràs suposar, les prestacions són destacables, sobretot l’acceleració de 0 a 100 km/h, que es completa en només 6,1 segons. Pel que fa a la velocitat màxima, arriba fins als 210 km/h. Tot, amb un consum mixt homologat de 2,1 litres cada 100 quilòmetres, en el millor dels casos.

Per descomptat, el BMW X3 xDrive30e 2020 gaudeix de l’etiqueta ECO, fruit d’una autonomia elèctrica d’entre 51 i 55 quilòmetres, una distància que varia segons els pneumàtics utiliztats.

La bateria que alimenta la mecànica elèctrica és de ions de liti i ofereix una capacitat de 12 kWh. A l’estar situada sota el seient del darrere, la capacitat del maleter es veu lleugerament minvada, fins als 450 litres. En el cas d’abatre els seients, la capacitat es queda en 1.500 litres.

El temps de recàrrega d’aquest component pot fixar-se en tres hores i mitja amb un BMW i Wallbox. En el cas d’emprar un endoll domèstic, l’espera s’allarga fins a les sis hores.

El BMW X3 xDrive30e 2020 gaudeix de tracció permanent, amb repartiment variable, fins i tot en mode 100% elèctric. Per cert, el cotxe pot desplaçar-se fins a un màxim de 135 km/h sense utilitzar la mecànica de combustió.

Així mateix, el conductor pot gaudir de diversos programes de conducció, MAX eDrive, Auto eDrive i BATTERY CONTROL, en funció de les necessitats puntuals. L’últim programa permet mantenir la càrrega de la bateria per poder utilitzar l’energia elèctrica en el moment desitjat.

En l’apartat comercial, el cotxe podrà escollir-se amb les línies Profit, xLine, Luxury i M Sport. De sèrie, inclou sistema de climatització amb activació remota, a través de l’aplicació BMW Connected App, un sistema que també facilita informació de punts de recàrrega, entre d’altres dades .

Pràcticament tot l’equipament opcional dels X3 tèrmics està disponible en aquesta variant PHEV, inclosos els frens M Sport, la suspensió adaptativa, el Head-up Reward, la direcció esportiva variable i el sistema de conducció semiautònoma.

Com a punt curiós, el BMW X3 xDrive30e 2020, quan circula únicament amb el motor elèctric, emet un so específic, creat per als BMW elèctrics, per tal d’alertar a altres usuaris de la via (principalment, vianants).

El SUV ecològic es fabricarà a partir de desembre a la planta de BMW a Spartanburg, Estats Units. El llançament oficial es produirà a la primavera de 2020, l’any que coneixerem el iX3, la versió 100% elèctrica.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments