Skoda presenta el nou Octavia

La quarta generació de fabricació Octavia es presenta en dues versions, berlina i wagon, oferint encara més espai, àmplia qualitat i més tecnologia.

L’Octavia és el model més venut de la marca de Mlada Boleslav a nivell mundial i des que es va llançar a 1996, se n’han lliurat més de sis milions d’unitats. Ara, Skoda, aprofitant l’impuls del llançament dels diversos models SUV i, més recentment, de l’Scala, llança la quarta generació al mercat, afirmant que el nou model va néixer sobre els fonaments de la generació anterior, millorant els detalls menys positius. El nou Octavia té (fins i tot) més espai interior, més funcionalitat i nivells més alts de confort i seguretat.

L’estil de l’Octavia ha evolucionat inspirant-se en els darrers models de la casa txeca, sobretot, l’Scala. Les òptiques frontals separades desapareixen a favor d’un disseny més convencional similar a la fabricació de l’Scala. Els fars LED són estàndard amb opció LED Rotund Matrix. Els llums posteriors també tenen tecnologia LED. Signat per l’equip d’Oliver Stefani, l’Octavia té un sostre descendent que li dona una imatge coupé, aspecte sobri i una major eficiència aerodinàmica que la generació anterior.

Quan es tracta de dimensions, Octavia és exactament la mateixa mida en versions de quatre portes i furgonetes: 4, 69 metres. És a dir, 19 mm més que el model anterior i més 22 mm. Les dos versions són més amples, uns 15 mm, que repercuteixen en l’espai interior més gran i al maleter que té més litres.

Interior

L’interior de l’Octavia ha sofert grans canvis. A més de tenir encara més espai, la cabina té un aspecte més alt i té una qualitat millorada, destacant que la qualitat percebuda és molt elevada. Hi ha diversos materials de tacte suau que cobreixen en gran mesura la fabricació interior. Hi ha seients ergonòmics opcionals anomenats «Ergo», que Skoda amb funció de massatge i ventilació. Tot opcional. El quadre de comandament està dominat per la pantalla gegant de 8,25 o 10, 0 polzades, depenent del nivell de l’equip. Té control de gestos i disposa d’un control de veu avançat.

El cotxe té una entrada e-Sim per a connectivitat permanent i, com passa amb l’Scala, l’Octavia utilitza ports USB-C, oferint també càrrega sense fils per al telèfon. L’aire condicionat té tres zones, les finestres acústiques són opcionals i l’Ocatvia ofereix una àmplia gamma d’ajudes per a la conducció i de seguretat.

Prestacions

La plataforma de fabricació és l’MQB, però amb les darreres actualitzacions dissenyades per al nou Golf, introduïdes fa dies. Per tant, l’Octavia pot rebre versions híbrides. La gamma de motors comença amb el motor turbo de 1,0 litres de tres cilindres amb gasolina 110 CV, seguit del turbo de 1,5 litres amb GLP de 150 CV. Tots dos poden rebre una hibridació fluida amb la tecnologia de 55 volts, mantenint el rendiment però millorant les xifres de consum i les emissions. A la part superior de la gamma hi ha el 2.0 TSI 190 CV, tracció integral i caixa de canvis DSG de doble velocitat amb doble velocitat. L’Octavia tindrà només un motor dièsel de 2,0 litres amb tres nivells de potència: 115, 150 i 190 CV. La versió més potent tindrà caixa DSG i tracció integral. El motor dièsel no tindrà versions híbrides . Per primera vegada, l’Octavia disposarà d’una variant Trudge In que compta amb un bloc de gasolina d’1,4 litres, un motor elèctric i una potència combinada de 205 CV, té caixa de canvis DSG de set velocitats, una autonomia elèctrica de 55 quilòmetres i un 0 100 km/h en 7,9 segons.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments