CIRCUITS: Fi de festa del GT-CER 2019 al Circuit de BCN-Catalunya

El Circuit de Barcelona-Catalunya va tornar a vibrar amb el tancament de temporada de l’Campionat d’Espanya de Resistència i GT, una magnífica cita que ha demostrat l’excel·lent salut de què gaudeixen els campionats organitzats per V-Line Org., Confirmant una nodrida i qualitativa participació amb un gran nivell tècnic entri Turismes i GT i una nòmina d’pilots de molt alt nivell que, sumat a el gran espectacle mostrat a la pista, ha posat punt i final amb nota a una emocionant campanya.

El traçat barceloní també va ser l’escenari de la 4a cita de la temporada de la Copa d’Espanya de Clàssics, Legend i Youngtimers, certamen nacional que agrupa les millors joies clàssiques de la competició de pista, amb dues mànegues que han deixat una classificació encara més ajustada de cara a la que serà última carrera, a celebrar el darrer dia de novembre a MotorLand Aragó en el marc dels 500 km d’Alcanyís.

D’altra banda, el Circuit també ha estat el recinte escollit per al tancament de campanya de el Racing Weekend, el format creat per la RFEdA per promoure l’automobilisme espanyol i en el qual V-Line Org. i els seus campionats en concurs han estat inclosos aquesta temporada.

2 hores d’intensa competició


La resistència automobilística es va fer present a Barcelona. L’última cursa de l’campionat es va perfilar tan intensa com emocionant i ja al matí, en la qualificació marcada per un asfalt mullat a causa de la pluja caiguda la nit anterior, va posar a prova a tots els pilots i equips ia la seva capacitat de variar els reglatges per definir una nombrosa graella encapçalada pels GT i, uns metres més enrere, els Turismes de l’CER.

A primera hora de la tarda, al semàfor donava llum verda a l’única competició de 2 hores que tancaria 2019 i atorgaria els últims punts de l’any, essent Kosta Kanaroglou (Mosler MT900) qui es va coronar Campió d’Espanya de GT 2019 gràcies a la merescuda tercera posició aconseguida, en aquesta oportunitat fent tàndem amb Oliver Campos.

Van ser Roald i Benji Goethe (Renault RS01) els primers a creuar la bandera a quadres després d’una intensa lluita amb Josep Mayola-Francesc Gutiérrez (Ferrari 458), líders de gairebé tota la cursa fins que Benji Goethe li va prendre la posició d’honor a Gutiérrez a 1 hora per acabar, posicionant-líder amb 15 segons sobre el Ferrari i el Mosler MT900. A l’entrar a repostar, Goethe va perdre molt de temps i novament va ser Francesc Gutiérrez qui es va col·locar líder de la cursa a 35 minuts per tancar la màniga. Tot i això, pocs minuts després Benji es va mantenir trepitjant-li els talons a Francesc, llançat i decidit a prendre-li la posició d’honor, avançant-novament i aquesta vegada deixant-li sense opcions a la victòria. Benji Goethe va aconseguir retallar 18 segons en menys de 15 minuts i Kanaroglou no ho va tenir tan fàcil, tot i que se’l va veure mantenir un ritme molt constant, alguna errada li feia perdre una mica més de temps i només aconseguia la tercera posició, però sumant els punts suficients que li afermaven en la posició de campió.

Albert Estragués-Ignacio Cabezas (Transam Euro) van ser els primers a creuar la meta a la C2, mentre que el romanès David Serban (Audi R8 LMS) feia els mateix a l’C3. Pel que fa a TCR, Mikel Azcona-Ievgueni Leonov (Cupra TCR DSG) van aconseguir una nova victòria en el CER, no sense abans lluitar de valent amb Alex Cosin-Gianluigi Vicinanza (Cupra TCR DSG), que arribaven en segon lloc, i Arturo Espuny -Alejandro Royo (Cupra TCR DSG), tercers. Iván Hernández-Sergi Morera (Peugeot 308 Racing Cup) van aconseguir l’esglaó més alt de podi en la D2, però van ser Iván Velasco-Toni Castell (Peugeot RCZ) els que celebraven el triomf de la D3.

En D4, Rubén i Felipe Fernández (Clio Cup IV) van ser els més llorejats, però un dels més grans mèrits ho van aconseguir sens dubte els guanyadors de la D5, Borja Hormigos-Héctor Hernández (Mini Challenge), que després d’un dur cap de setmana , amb problemes mecànics, van aconseguir donar-li la volta a la situació i van aconseguir l’tan barallada victòria.

A l’Open Michelin, que el formen les muntures més petites de l’campionat, José Antonio Chicoy es va endur el gat a l’aigua enfront dels seus principals rivals, Àngel Lafuente i la dupla format per Sergio i Miguel Torres, tots ells amb unitats Ford Fiesta ST- Line, exactament igual que a la Challenge Pura Passió Cup.

CECLY: 4t i penúltim assalt


2 carreres durant el cap de setmana van sentenciar la quarta cita de la Copa d’Espanya de Clàssics, Legend i Youngtimers. Aquests vehicles van arribar a Barcelona amb una classificació bastant ajustada, el que es va traduir en precioses batalles amb l’objectiu de seguir sumant els punts de cara a la final de la temporada que tindrà com a marc Alcanyís.

A la primera cursa, Juan Antonio Miranda (BMW M3 E36) creuava la bandera a quadres en primer lloc, adjudicant-també el triomf de la L1. El van acompanyar al podi Albert Cosin, pilotant una mecànica semblant, i Tuco Font, amb un preciós Porsche 911/964 RS. Marc Vilademunt es feia amb una nova victòria a la L2, mentre que la L3 va ser vedat tancat de Marc García (Honda Civic).

Pel que fa a Clàssics, Antonio Noguera (Porsche 911 3.0) va ser el més llorejat de la C1 i el duo Rafael Fullana-Melcior Riera (Volkswagen Golf GTI) ho van ser en la C3. Carlos Beltrán (Porsche 911) va aconseguir una vegada més pujar a l’calaix més alt de podi en Pre-65 i en it2 Jorge Marques (Hyundai Accent Copa) va ser el més ràpid de el lot.

La segona carrera va estar determinada per la foscor final, ja que la nit va fer acte de presència just abans que la bandera verda aparegués a la pista. Tot i això, tots els participants van sortir amb ànsies de victòria a la pista i disposats a donar guerra als seus contrincants, sent Albert Coll (L3 Trofeu) el guanyador de la màniga després de 7 voltes de carrera. Jonathan Gómez (BMW 326i E36-L3 Trofeu) arribava segon i Albert Solé (BMW 325i E36-L3 Trofeu) tercer.

Nova victòria de Juan Antonio Miranda (L1) Marc Vilademunt (L2), Raúl Tancada (BMW 325I I35-L3) Antonio Noguera (C1) i Rafael Fullana-Melcior Riera (C3). Així mateix, Carlos Beltrán va tornar a ser el líder de l’Pre-65, mentre que Víctor Agüera-Cesar Candelas (Hyundai Accent Copa) van aconseguir la seva primera victòria de la temporada a la it2.

El Trofeu V-Line Emotions segueix repartint premis


La dels BMW 325i E36 va ser una de les carreres més aclamades de el cap de setmana. La igualtat en pista de les mecàniques alemanyes fan aquest trofeu més entretingut i habitualment obre un ventall de possibilitats que passin moltes coses en pista.

A la primera cursa el podi va estar representat per Albert Coll com a gran protagonista, en segon lloc es va posicionar Dani Villegas i el tercer lloc el va ocupar Albert Solé. De cara a la segona mànega, Albert Coll novament va aconseguir arribar primer, sent Jonathan Gómez qui creuava la meta en segon lloc i Albert Solé el tercer.

Una campanya inoblidable, que acabarà el Alcanyís


Així va concloure, a través d’un intens meeting de final de temporada, el Campionat d’Espanya de Resistència-GT. En tot cas queda encara una última cita per a la CECLY, que es disputarà el mateix cap de setmana dels 500 km d’Alcanyís, el veritable colofó ​​a l’calendari nacional 2019 de V-Line Org. Aquesta cursa d’autèntica resistència serà sens dubte el millor premi per a tots els guanyadors de l’GT-CER 2019, una competició de 4 hores de durada, com en els vells temps, on l’estratègia i el treball en equip seran clau per al seu desenllaç. A la festa alcanyissana s’unirà l’esmentada CECLY per disputar al llarg de dues carreres seu final de temporada 2019.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments