El primer SEAT 100% elèctric

A partir del pròxim 1 de gener s’haurà de complir amb la nova llei mediambiental de no superar els 95 g / km de CO2 d’emissions. Això hauria de provocar que el mercat de cotxes elèctrics un enlairament a 2020. La nova normativa portarà als fabricants a presentar no pocs models elèctrics i híbrids que compensin els «excessos» de les versions convencionals i, concretament, Seat va comercialitzar els nous León i Tarraco híbrids endollables i els elèctrics e-Born i Mii eléctric .

Seat Mii electric: probamos el primer coche eléctrico de Seat

Seat Mii electrical: vam provar el primer cotxe elèctric de Seat

Però la qüestió no és la d’oferir cotxes «etiqueta 0», sinó també la de poder adquirir-los a preus veritablement raonables. I en aquest sentit, el Seat Mii electrical promet ser l’elèctric més barat de mercat . Finançant la seva compra amb la marca (2.500 € de descompte), permutant un vell vehicle Seat (1.400 €) i amb altres descomptes addicionals, el Mii electrical (preu tarifa: 22. 380 €) es podrà adquirir a partir de febrer des de 16. 500 € , amb el màxim equipament, opcional inclòs, i el carregador de paret (instal·lació a part; entre 600 i 1.500 €), al que hauria restar les possibles ajudes estatals que s’aprovessin per a l’any que ve, el que equipararia el seu preu pràcticament a el d’una versió convencional.

El retorn de dos petits per la gamma elèctrica

El projecte ha passat per recuperar l’extingit Mii per convertir-se en el primer Seat elèctric de sèrie. En concret, aquest cop la marca catalana ha versionat a l’ VW e-up! , la versió elèctrica que va tenir el VW up, que també tornarà a la càrrega renovat per fora i per dins . El Mii electrical presenta una nova bateria de ions de liti de 36, 8 kWh de capacitat total (gairebé el doble que l’e-Up! anterior), que alimenta un motor de 61 kW (83 CV) . Homologa un consum mitjà de 259 km (358 km en cicle urbà) i arriba a una velocitat màxima de 130 km / h (accelera de 0 a 100 km / ha 12,3 segons).

Seat Mii electric: probamos el primer coche eléctrico de Seat

Com en tot cotxe elèctric, la conducció de l’Mii resulta molt gratificant, per la resposta i la suavitat mecànica i el silenci de rodament , i permet triar entre 3 nivells de recuperació d’energia. En el nivell més alt, la desacceleració deixa per molts moments conduir trepitjant més o menys l’accelerador i amb prou feines el fre, adaptant la resposta als nostres gustos o les condicions de l’traçat.

Seat Mii electric: probamos el primer coche eléctrico de Seat

Seat Mii electrical: vam provar el primer cotxe elèctric de Seat

Per carregar la bateria, Seat estima que portaria un temps 4 hores des d’un carregador de paret amb corrent altern de 7,2 kW i d’una hora des d’una presa de corrent continu i 40 kW de potència (càrrega ràpida). Des del més senzill endoll domèstic de 2,3 kW, es trigaria fins 13 hores.

El Mii electrical també és el primer Seat a oferir el sistema Seat Connect , pel que a través d’una app específica i instal·lada al telèfon, es pot accedir de manera remota a les dades de conducció de el vehicle, conèixer el punt exacte en què s’ha aparcat amb anterioritat, saber l’estat de càrrega de la bateria i encendre fins i tot l’aire condicionat moments abans d’entrar al vehicle.

En definitiva, Seat proposa un primer cotxe elèctric orientat a la ciutat, que no refusa els trajectes mitjans, que transmet una alta qualitat de funcionament i tot a un preu que segur obligarà els seus competidors a fer comptes.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments