Ford Capri RS2600: un esportiu preparat a Nürburgring

L’ay 1969 va sortir a la venda el Ford Capri amb l’eslògan ‘el cotxe que sempre et vas prometre a tu mateix’. Es tractava d’un coupé esportiu fabricat a la planta de Ford a Colònia (Alemanya), i la posada a punt es va dur a terme entre les muntanyes d’Eifel i el circuit de Nürburgring. Si es comportava bé allà, ho faria també en qualsevol altra carretera d’el món. De fet, la seva baixa postura de conducció i el plaer que proporcionava al volant li han fet guanyar-se un lloc entre els amants dels automòbils esportius.

El primer esbós del Ford Capri, dissenyat per l’americà Philip T. Clark, es va poder veure a 1965, la primera unitat estava llesta en 1968 i la seva presentació oficial va ser al Saló de l’Automòbil de Brussel·les de 1969. La seva bona acollida va fer que, durant els 17 anys que va durar la seva producció, es venguessin 1,8 milions d’unitats del Ford Capri Mk1 (1969 – 1974), Ford Capri Mk2 (1974 – 1978) i Ford Capri Mk3 (1978 – 1986).

De la primera generació del Ford Capri va destacar la versió RS 2600. El Ford Capri RS 2600 va aconseguir algunes importants victòries esportives en circuits com Zandvoort i Spa -Francorchamps, incloses les 24 hores de Spa. El Ford Capri RS 2600 de sèrie muntava un motor V6 de 2,6 litres de cilindrada, amb culata d’aliatge lleuger, injecció i 150 CV, que li permetia accelerar de 0 a 100 km/h en 7,7 segons. Comptava amb una suspensió modificada, desenvolupaments de el canvi més curts, frens de disc, llandes d’aliatge i panells de la carrosseria alleugerits.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments