Aston Martin DBX: el primer SUV de la marca britànica

En els 106 anys d’història de la marca britànica, el DBX té «l’honor» de ser el primer model de tipus SUV , un vehicle el desenvolupament va començar a 2015 i que després d’una intensa i conscienciosa posada a punt per fi s’ha fet realitat.

Aston Martin DBX: fotos y todos los datos oficiales del nuevo SUV deportivo

El punt de partida tècnic del Aston Martin DBX és totalment nou, amb una plataforma i una arquitectura que permet a la marca britànica arriba a terrenys desconeguts fins ara. L’alumini predomina en la seva construcció, un lleuger i resistent chassis que permet al DBX pesar 2. 245 kg. La configuració de l’interior també ha estat un altre dels elements clau en tot el seu procés de desenvolupament, un habitacle que s’ha dissenyat per oferir el màxim confort i espai als seus ocupants .

Una mecànica a mida

Sota el capó, el Aston Martin DBX amaga l’última evolució del motor V8 de 4,0 litres de cilindrada i doble turbo que ja es troba present en els DB 11 i Vantage , amb una  potència de 550 CV i un parell màxim de 700 Nm . Gràcies, entre d’altres ajustaments, a uns turbocompressors millorats o una relació de compressió diferent, aquest V8 procedent de Mercedes-AMG ha guanyat la potència suficient per oferir els nivells prestacionals requerits per a un SUV d’alt rendiment com aquest. Depenent de la manera de conducció elegit, Aston Martin assegura que aquest DBX compta amb una acústica inigualable, pura melodia per a les oïdes.

Aston Martin DBX

L’encarregat de transmetre a terra semblant arsenal de força és un canvi automàtic de 9 velocitats , una transmissió calibrada per oferir uns canvis més ràpids en els modes Sport i Sport + . Juntament amb la tracció total, brindaran una experiència de conducció refinada i suau, però també emocionant i amb bona capacitat de remolc quan les condicions ho requereixin.

Modes de conducció

Com sol ser habitual en els vehicles de clara naturalesa esportiva, l’ Aston Martin DBX també disposa de diverses maneres de conducció , pel qual s’ajusten els diferencials actius, la suspensió pneumàtica adaptativa i el sistema de control electrònic antibolcada de 48 volts (eARC) per adaptar el DBX a qualsevol situació. Aquest últim reemplaça la necessitat de les barres estabilitzadores tradicionals i és busca perquè el SUV es condueixi amb el dinamisme d’un esportiu, però també assolir el nivell de confort de conducció d’un SUV de luxe. De fet en la seva configuració més radical pot reduir el balanceig de la carrosseria a nivells comparables amb un DB 11. Fins i tot permetre a cada roda, de manera personalitzada, aprofitar al màxim el seu recorregut per, per exemple, absorbir els sots, aïllar als ocupants de les irregularitats de la carretera o abordar terrenys de baixa motricitat fora de l’asfalt.

Aston Martin DBX: fotos y todos los datos oficiales del nuevo SUV deportivo

El disseny del DBX és un dels seus aspectes més cridaners . Segons Aston Martin, l’exclusiva graella frontal evoca a la dels automòbils clàssics de la marca. A banda i banda el DBX aposta per una firma lumínica amb fars bi-led i una cridanera forma de les llums de circulació diürna. Les portes sense marcs ofereixen una transició elegant entre les superfícies envidrades i les de metall, i brinden més llum i visibilitat a l’interior. També crida l’atenció el pilar B, fabricat en vidre. A la part del darrere, a la part de la porta i com a continuació de la línia de sostre se situa un discret i elegant aleró.

Aston Martin DBX: fotos y todos los datos oficiales del nuevo SUV deportivo

L’obertura de la porta del darrere deixa veure un maleter de 632 litres que ofereix una gran funcionalitat. A més, la suspensió pneumàtica es pot baixar des de l’interior del maleter per ajudar a carregar objectes.

L’interior de l’DBX és espaiós i còmode, segons Aston Martin . L’àmplia distància entre eixos permetre a l’equip de disseny optimitzar l’espai dins, al temps que mantenia la baixa línia de sostre. Dos grans pantalles, de 12, 3 «per a la instrumentació, i de 10, 25 «per al sistema d’informació i entreteniment, donen la benvinguda al conductor. No faltaran entrades d’USB tant per als passatgers davanters com posteriors, connectivitat total amb el telèfon mòbil i una il·luminació d’ambient amb l’opció de ’64 colors diferents!

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments