WRC: Coneixem el “nou” Hyundai i20 R5

La zona d’Olbia va ser l’escollida per Hyundai per seguir l’evolució del i20 R5. L’enginyer responsable del i20 R5, Andrea Cisotti, un italià nascut a Udine, va explicar a Autosport algunes de les novetats que introduiran al cotxe:

“Es tracta d’un cotxe de consum domèstic, és a dir, per a campionats locals, hem de posar les coses més fàcils als pilots perquè, depenent de l’equip i del campionat, podem tenir pilots professionals al volant, aficionats o fins i tot “cavallers “.” 

És a dir, el que es pretén és que tothom pugui pilotar l’i20 R5. Però, no és això el què vareu aconseguir?

“Malauradament, no. El nostre cotxe tenia algunes dificultats per dosificar l’acceleració, molt “on-off” i hi havia un desequilibri en l’ajustament del xassís. ”

Hem canviat l’electrònica del cotxe perquè el motor sigui més dosificable. Canviant l’electrònica i el motor és més amigable per al pilot. Però hi ha més canvis. Hem canviat els proveïdors d’amortidors, ara estem treballant amb la PKM francesa (que ja treballa amb l’equip del WRC) i estem provant diverses configuracions en els diferencials.”

El Hyundai i20 R5 té un peculiar sistema de tracció a les quatre rodes, però té un taló d’Aquil·les: el diferencial davanter està dins de la caixa de canvis i per a arribar allí cal desmuntar-la. Curiosament, és tan fiable que mai hi ha hagut un abandó degut a problemes tant en la caixa del canvi com en el diferencial.

“Hem canviat de direcció i hem introduït alguns canvis en el xassís.” També hi ha nous pistons i parts mòbils dins del motor. El bloc ara dona 290 CV, té més parell i una millor gestió de l’accelerador.”

En la part exterior, l’i20 R5 2020 tindrà miralls redissenyats, una presa d’aire de sostre redissenyada i noves entrades d’aire per a refredar els frens i la caixa del canvi. Tot això estarà disponible per als clients antics en un kit proporcionat per Hyundai Motorsport Customer Racing.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments