DTM: Nick Cassidy guanya la primera SUPER GT x DTM Dream Race a Fuji

Convincent victòria de principi a fi per al neozelandès
Benoît Tréluyer millor pilot de DTM en sisè lloc.
Súper classificació per a Duval, però no pren la sortida després d’un accident camí a la graella de sortida.

L’estrella de la SUPER GT Nick Cassidy va celebrar el dissabte una victòria de principi a final al Fuji Speedway en la primera Dream Race com a esdeveniment conjunt de la SUPER GT Sèries japonesa i el DTM.

El Lexus LC 500 Cassidy va sortir des de la pole position. Loïc Duval, segon més ràpid en la sessió de classificació, es va sortir de la pista camí de la graella per culpa d’un asfalt humit i no va poder participar en la carrera a causa dels danys en el seu Audi.

En les primeres voltes, Cassidy ràpidament va aconseguir un avantatge sobre els perseguidors, liderat pel campió del SUPER GT Ronnie Quintarelli (MOTUL AUTECH Nissan GT-R) i Naoki Yamamoto (RAYBRIG Honda NSX-GT). Cassidy també va poder compensar una lleugera pèrdua de temps en la parada a boxes per problemes en canviar les dues rodes davanteres. Fins i tot una fase de cotxe de seguretat en els últims deu minuts de la carrera no va posar en perill el seu èxit: encara que la represa del tipus Indy Car és inusual per als pilots del SUPER GT, Cassidy va defensar el seu lideratge contra Koudai Tsukakoshi, que va acabar segon amb el Keihin Honda NSX-GT per davant de Yamamoto.

Tréluyer el pilot DTM més ben situat

Sorprenentment, el francès Benoît Tréluyer (Audi Sport Japan RS 5 DTM) va ser el millor situat d’un total de set pilots amb un cotxe DTM. Després de millorar constantment durant tot el cap de setmana, el tres vegades guanyador de Le Mans i excampió de la Super GT va acabar sisè. Darrere d’ell, l’actual campió de DTM René Rast (Audi Sport RS 5 DTM) va acabar vuitè. Anteriorment, Rast havia estat involucrat en batalles amb diversos pilots gairebé durant tota la carrera. Els dos es van avançar diverses vegades.

Mike Rockenfeller (Audi Sport RS 5 DTM) va tenir una bona sortida des de la quarta posició, però va retrocedir durant la carrera. El pilot de BMW Kamui Kobayashi també va mostrar una sòlida actuació i va acabar 14è després d’un notable duel amb Rockenfeller.

Els seus col·legues de BMW, Marco Wittmann i Alex Zanardi, van tenir dificultats: L’alemany va jugar al pòquer fent la seva parada obligatòria a boxes al final de la primera volta per a canviar els pneumàtics, però més tard va haver de fer una altra parada en boxs cap a final de cursa pel desgast. Zanardi va sortir després que el seu equip descobrís un problema tècnic amb el seu cotxe durant la volta d’instal·lació. També va passar molt de temps als boxs durant la carrera. Al final va tornar a la pista, però estava a vuit voltes de la meta.

Final abans de començar per a Duval

Per a Duval, que hauria sortit des de la primera fila de la graella, la carrera havia acabat abans de la sortida. Durant la volta d’instal·lació abans de la carrera, el francès es va frenar i va lliscar contra la barrera de protecció de la pista. L’impacte va trencar la suspensió davantera esquerra del seu cotxe i també el parabrises, que va quedar tan danyat que ja no va poder participar a la cursa. No obstant això, el seu Audi RS 5 DTM serà reparat a temps per a la carrera del diumenge.

Cassidy, imbatible als entrenaments matinals

Al matí, Cassidy ja va demostrar el seu bon estat de forma i va aconseguir fer un 1.41,827. Encara que molts pilots van provar pneumàtics nous en una pista seca, cap d’ells va poder superar el temps del neozelandès fins al final.

«Hem estat forts aquí tota la setmana, així que estava confiat. Després de la meva carrera a Hockenheim volia demostrar que tenim un bona ritme», Recordant la seva visita a Alemanya, on es va retirar en la primera volta després d’un accident.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments