El WRC es queda enrere en l’electrificació

És cert que el WRC 2020 només tindrà tres equips oficials tot i que encara no sabem la programació completa dels tres equips restants: es diu que Toyota pot tenir quatre cotxes en marxa, almenys per a la majoria de curses, tot i això probablement hi haurà menys cotxes de competició durant l’any 2020.

Per descomptat, tres equips en lloc de quatre és dolents per al campionat i això en un moment en què la pressió sobre els programes esportius per part de les marques augmenta. Com a exemple el que va fer recentment Volkswagen, que va dir que no tornaria a participar a nivell oficial en programes que no es basessin en cotxes elèctrics.

El WRC en comparació amb la Fórmula 1 i el WEC, va molt al darrere. La Fórmula 1 és híbrida des de 2014 i el WRC ho serà al 2022.

D’aquesta manera, és poc probable que els nous constructors s’acostin al campionat, almenys fins a l’arribada de les tecnologies híbrides (prevista per a 2022). És necessari que l’elèctric s’adopti ràpid des del punt de vista del màrqueting. Aquest és un punt absolutament crucial i ara s’està fent evident que aquesta adopció és molt necessària per al Campionat.

Un altre problema són els costos. En aquest moment, cada equip gasta entre 50 i 70 milions a l’any i es preveu que creixi 2020 amb l’increment a 14 proves. En aquest context, la FIA ja està dissenyant un pla B, una mena de transició del WRC, que podria “promoure” els R5 com a categoria principal per intentar atreure més constructors, aprofitant el que suposaria una forta baixada dels costos.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments