CATALÀ: El 2000 Viratges 2019 decideix el Campió de Catalunya de Ral·lis d’asfalt a favor d’Aleix Vila i Jaume Poch

El ral·li estatal més antic dels que es segueixen organitzant, el 2.000 Viratges, va viure ahir, la última cursa del calendari 2019 ja que l’última prova, Igualada no serà puntuable pel campionat.

Edu Pons, ja proclamat campió català absolut, va ser el dominador del ral·li després del problemes mecànics que va patir Albert Orriols i Lluis Pujolar al seu Ford Fiesta WRC. El de Calaf es va imposar en tots els trams de la prova; en segona posició van acabar un dels grans protagonistes de la prova, Aleix Vila amb Jaume Poch i el seu Peugeot 106, i en la tercera Jordi Oliva i Sara Oliva.

El Biela Club Manresa va augmentar el total de quilòmetres cronometrats respecte edicions anteriors, una gran part d’ells nocturns, una dificultat més del ral·li manresà. El divendres va començar la prova amb una presortida a Manresa que va estar marcada per l’intensa pluja que va estar present en tot moment.

Els primers trams del matí es trobaven molt humits, freds i en alguns d’ells inclús amb una intensa boira. Aquestes difícils condicions van anar amainant a mida que avançada el dia, quan el sol ja va fent acte de presencia.

El binomi Pons-Muntadas per la seva banda, arrencava amb bon peu, marcant un scratx rere l’altre sense oposició ja que el Ford Fiesta WRC va arrancar ja en els primers trams amb problemes tècnics que van impossibilitar cap opció de lluita. Amb l’actual campió de Catalunya liderant còmodament la cursa l’atenció es va centrar en la lluita per les posicions d’honor, amb Aleix Vila i Jaume Poch (Peugeot 106) en una magnifica segona posició però seguit molt de prop per Jordi Oliva i Sara Oliva amb el Peugeot 205. Els dos pilots del Biela Club Manresa es van mostrar molt competitius durant les dues seccions matinals i van mantenir el seu pols a la tarda.

Aleix Vila - Jaume Poch 2000 Viratges 2019
Aleix Vila – Jaume Poch 2000 Viratges 2019

Pons seria clar dominador del ral·li manresà. Amb Daniel Muntadas de copilot, va marcar el millor temps amb en tots els trams fins a anotar-se la victòria final.

La lluita per les posicions davanteres ser realment molt disputada, amb Aleix Vila i Jordi Oliva, que corrien a casa, de protagonistes. La nit va dictar sentencia i Aleix Vila i Jaume Poch van conseguir situar el seu Peugeot 106 en un sensacional segon lloc. El pilot de Solsona,també va aconseguir el triomf en dues rodes motrius i en la Challenge Michelin, però el premi gros va tardar més en arribar.

CAMPIONS DE CATALUNYA DE RALLYES D’ASFALT 2019!!🎉🎉🎉

La noticia començava a correr ràpid a l’arribada a la discoteca SevenSeven, si els càlculs eren ratificats per la FCA, Aleix Vila i Jaume Poch es podien fer amb el títol de la copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt amb un Peugeot 106 per davant d’Albert Orriols i Lluis Pujolar.

Els càlculs:

Ral·li 2000 Viratges = 396p
Temporada 2019= 310p
Total = 706p

Un resultat increïble per la diferència mecànica, la falta de fiabilitat del Ford Fiesta WRC que no ha permès lluitar al pilot osonenc. I, evidentment, una magnifica temporada i un 2000 Viratges per treure’s el barret per la parella de Peugeot. Hi ha molta velocitat.

VolantRACC 2000 VIRATGES 2019
VolantRACC 2000 VIRATGES 2019

CLOENDA AL VOLANTRACC

Pel què fa al Volant RACC/Trofeu MAVISA en el Ral·li 2.000 Viratges la victòria va ser per a Ramon Cornet i Daniel Noguer. Encara que no puntuaven ni tampoc bloquejaven punts, van fer un ral·li sensacional aconseguint la meitat de millors registres en una territori ja molt conegut ja que també van vèncer en la passada edició.

Gran final de temporada per a Roger Aymerich i Eric Bellver, ja que van aconseguir una victòria molt evident entre els puntuables per al Volant RACC, que els va permetre aconseguir el tercer lloc del campionat absolut i el de sots-campionat Júnior.

Marc Ventura sortia amb el clar objectiu de mantenir la seva primera posició entre els Júniors. Amb una arrancada molt freda en el primer bucle, van poder recuperar i pujar fins a la tercera posició final gràcies a uns magnifics registres en els trams de nit. D’aquesta manera van poder certificar el més que esperat títol entre els Júnior i un gran sots-campionat absolut. Ferran Aymerich i Isaac Pujol van atacar molt fort en els primers compassos, Ventura li va retornar la partida quan va caure la nit i es va veure relegat al quart lloc final en l’última prova de l’any, aconseguint el tercer en el campionat Júnior.

Luka Larrosa i Brigitte Saurí, ja proclamats campions en l’anterior prova, van fer un ral·li amb molta calma i acomiadant-se del Volant RACC portant el cotxe a la meta final de Manresa.

TOTS ELS CAMPIONATS PRESENTS AL 2000 VIRATGES

En el Campionat de Catalunya de Promoció el triomf va ser per a Roger Bergadà i Francesc Corsellas, a bord d’un Ford Focus . Els participants en aquest certamen només havien de fer la meitat del recorregut. El triomf en aquesta ocasió va ser per .

REGULARITAT 2000 VIRATGES 2019
REGULARITAT 2000 VIRATGES 2019

Pel que fa al Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt, la victòria va ser per Joan Casanovas i Albert Ribas, al volant també d’un Ford Focus. L’equip va marcar el millor registre en la primera passada per Hostalnou, i de passada s’assegurava el títol de la Challenge Focuxtreme. Marc Cañellas i Aleix Hernández, amb un Citroën Saxo, van ocupar el segon lloc i Sergio Membrive i Tania Garcia van ser els tercers classificats, amb un Peugeot 106.

El podi complet de la Focuxtreme va ser Casanovas-Ribas, Joan Josep Riera i Laura Fenoy, en segon lloc, i Carles i Marc Carné, en tercera posició.

En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joaquim Gummà i Joaquim Turón, amb el seu BMW 323. La segona posició la van ocupar Josep Costa i Marc Duran, amb un Porsche 911.

En Regularitat Esport la victoria final va ser per a José Luis Moreno i Isidre Noguera, amb un BMW 320. La segona posició va ser per a Narcís Marcó i Gerard Ferrer, amb un Lancia Delta Integrale. El podi el completarien Jesús Martín i Cristina Vidal, amb un Volkswagen Golf GTI.

Subscriu-te
Notificació de
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share