El Nissan Qashqai 2021 electrificat i autònom

Si alguna cosa distingeix avui a Nissan , sens dubte, són els seus SUV. I també, per descomptat, la seva aposta cap al cotxe elèctric. Doncs bé, tots dos conceptes els explotarà encara més a partir dels pròxims mesos…i fins i tot els arribarà a fusionar.

Nissan Qashqai 2021: més agressiu

El colofó ​​a aquesta renovació serà, com no, l’estrena de la tercera generació del seu model de més èxit a Europa, el Nissan Qashqai, el SUV més venut del nostre mercat. Tot i que encara no hi ha confirmació oficial, les previsions indiquen que arribarà a el mercat durant 2021 o, com a molt, a inicis de 2022.

Nissan Qashqai 2021: todos los secretos del próximo SUV compacto

Desenvolupat pràcticament des d’un full en blanc, el futur Nissan Qashqai 3 mantindrà l’equilibri i les grans aptituds que l’han convertit en el SUV més famós, però donarà nous passos en tecnologia, electrificació i conducció autònoma. Estèticament, molts dels seus trets evolucionaran a partir del nou llenguatge que ha introduït el Juke i que el X-Whisk prolongarà , i presentarà també algunes similituds amb el concepte IMQ que la marca va presentar en el passat Saló de Ginebra.

ProPilot

A les noves òptiques, para-xocs i una posterior completament redissenyada, el nou Nissan Qashqai 2021 aprofundirà en l’exclusiu disseny de la graella V-Motion, ara més gran i angular que mai. No obstant això, la veritable transformació del SUV arribarà amb tecnologia, amb l’últim en connectivitat i WiFi a bord , de la mà d’un sistema Nissan Join que podrà sintonitzar amb el teu mòbil per fer una navegació «porta a porta», interaccionar amb el cotxe i monitoritzar totes les conductes. I, per descomptat, amb el sistema ProPilot ja de sèrie i amb nombrosos assistents de seguretat inclosos i combinant-se entre si per facilitar una conducció ja gairebé autònoma.

Nissan Qashqai 2021: todos los secretos del próximo SUV compacto

Amb l’últim sistema ProPilot, el Nissan Qashqai 3 tindrà una conducció gairebé autònoma

Presentat ja de fet el sistema ProPilot 2.0 , el Nissan Qashqai 3 serà també capaç de guiar-se pràcticament sol tant en autopista com en carreteres d’un sol carril , en alguns casos introduint per endavant la ruta per defecte perquè el sistema assisteixi en avançaments, canvis de carril i coneixement de les sortides i entrades a diferents vies. Nous sensors de 360 graus envoltaran tota la carrosseria per tenir un total control de l’entorn.

e-Strength

El SUV comptarà en la seva gamma amb versions e-Strength electrificades. Així ho ha assegurat ja el vicepresident corporatiu de la marca, Roel de Vries, garantint que arribarà al mercat europeu a 2022 i que estarà disponible per a pràcticament tots els seus models en producció, comptant amb Juke, Micra, X-Whisk.

Nissan Qashqai 2021: todos los secretos del próximo SUV compacto

A partir d’2022, la tecnologia e-Strength arribar a Europa a tota la gamma Nissan

Però, en què consistiran aquests nous Nissan Qashqai e-Strength? Doncs es tracta d’una tecnologia que ja es comercialitza al Japó i que ha portat a l’Nissan Expose a ser el cotxe més venut de tot el mercat asiàtic. Combinen un motor totalment elèctric amb un altre de gasolina , però aquest últim únicament recarrega la bateria i mai impulsa directament les rodes . És a dir, un elèctric d’autonomia estesa , que promet tots els avantatges de la propulsió 100% elèctrica, però uns consums molt baixos per comptar amb un motor de combustió: el Expose al Japó homologa únicament poc més de 2l/100 km de despesa mitjana.

El sistema e-Strength de Nissan està dissenyat per a motors de gasolina tant de 3 com de 4 cilindres , i combina també, a més del propulsor elèctric, un generador elèctric, un convertidor i una potent bateria. La seva experiència part de la tecnologia emprada ja en el Leaf i, amb ella, Nissan aspira a seguir liderant tot el mercat elèctric en els propers anys.

No obstant això, i llevat canvi d’última hora provocat per nous esdeveniments, el Nissan Qashqai 3 també arribaria al mercat amb algun altre tipus de mecànica convencional, per la qual cosa en gasolina l’aposta serà els nous 1.3 TCe desenvolupats al costat de Mercedes i en dièsel ho haurien de ser també els nous Blue dCi . Però encara, això sí, és aviat per entrar en més detalls.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments