F1: Zandvoort comença a agafar forma per al 2020

Amb Zandvoort tornant al calendari de Fórmula 1 per primera vegada des de l’any 1985, s’està duent a terme una important actualització per a construir dues corbes, millorar les àrees d’avançament i expandir el paddock – i els primers senyals mostren que veurem un espectacular Gran Premi d’Holanda al maig de 2020.

La vista des de dalt mostra l’última corba – Arie Luyendijkbocht, que porta el nom del guanyador holandès en dues ocasions de les 500 milles d’Indianapolis, Arie Luyendyk – que presenta una petita inclinació per a fer que els cotxes arribin a la recta principal i millorar les oportunitats d’avançament en la corba 1.

Hugenholtzbocht (revolt 4), que porta el nom de l’ex director de circuits John Hugenholtz, és una altra de les corbes que està rebent modificacions, i està previst que les obres finalitzin al febrer de 2020, abans del Gran Premi del 3 de maig.

El director esportiu del Gran Premi d’Holanda – i expilot de Fórmula 1 – Jan Lammers va dir: «Amb aquestes modificacions, el Circuit Zandvoort es converteix en el circuit més exigent i bell d’Europa, potser fins i tot del món. Sóc de Zandvoort, però també com a afeccionat als esports de motor, la qual cosa m’omple d’orgull».

L’ex director de carrera de F1 Charlie Whiting, mort a principis d’aquest any, va visitar el circuit al setembre de 2018 per a inspeccionar el lloc, amb l’agència italiana Studio Dromo a càrrec de la renovació.

«Hem tingut en compte el caràcter especial de Zandvoort, l’hem mantingut tan bé com hem pogut i fins i tot ho hem reforçat en alguns punts«, va dir el portaveu de l’agència, Jarno Zaffelli.

Altres millores que s’estan duent a terme són l’ampliació del paddock, la instal·lació de túnels sota la via i noves escapatories de grava.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments