Alcanyís tanca una gran temporada de les VLine Org

V-Line Org. ha posat el punt i final a una vibrant, emocionant i magnifica temporada 2019 en circuits amb la celebració dels 500 km d’Alcanyís–IV Memorial José Antonio Vicente.

El traçat de MotorLand Aragó ha viscut la carrera més llarga del calendari i de veritable resistència, en la qual tots els participants han posat a prova les seves estratègies tant individuals com d’equip amb el clar objectiu d’imposar-se en l’última cita de l’any. D’igual manera, a Alcanyís s’ha disputat el final de temporada de la Copa d’Espanya de Clàssics, Legend i Youngtimers i de la Copa de Catalunya de Clàssics.

La carrera turolense ha comptat amb una graella de veritable luxe amb mecàniques i pilots de nivell, tal com correspon a la carrera que acomiada l’any que ha estat, sens dubte, de moltíssima expectació i de gran gaudi per als afeccionats, perquè l’enorme participació en cadascuna de les cites ha estat de rècord.

Després de 4 hores de competició incessant, el duo compost per Jaume Font-Joan Vinyes (Porsche 911 Cup GT3) s’adjudicava la victòria absoluta de la 11a edició dels 500 km d’Alcanyís–IV Memorial José Antonio Vicente després de la penalització d’1 volta imposada al Mosler MT900 de Kosta Kanaroglou-Javier Morcillo-Manuel Cintrano, que els va obligar a descendir fins a la tercera posició de la carrera. El Ferrari 458 de Francesc Gutiérrez-Josep Mayola, va ser segon.

A les 12.50 arrencaven puntuals aquests 500 km, amb Kosta Kanaroglou (Mosler MT900) al capdavant, però tan sols uns segons després de canviar a verd el semàfor, Joan Vinyes (Porsche 911 Cup GT3) li arrabassava la tan anhelada posició al pilot grec, en una lluita a la qual també es va sumar Josep Mayola (Ferrari 458). Encara així, a poc més de 3 hores per a acabar la competició i en una intensa batalla en la recta del traçat aragonès, Kanaroglou agafava novament la davantera en un avançament in extremis, deixant a Vinyes en segon lloc.

Pocs minuts després, una col·lisió motivava la sortida del cotxe de seguretat a causa de la presència d’oli en la pista, en la qual es va mantenir durant gairebé 40 minuts fins que l’asfalt va estar novament en condicions segures per als competidors. Una vegada onejava la bandera verda, i a tan sols 2’24” per a concloure la màniga, Jaume Font (Porsche 911 Cup GT3) posava gas a fons, aconseguint el lideratge encara que a partir d’aquest moment la classificació va viure constants canvis en una titànica guerra entre Gutiérrez-Mayola, Font-Vinyes i Kanaroglou-Cintrano-Morcillo.

En TCR, un dels majors al·licients va ser tornar a veure a tants pilots que han estat regulars en campionats organitzats per V-Line Org. com Harriet Arruabarrena, Antonio Aristi, Jordi Masdeu i Óscar Fernández, que no sols van fer equip en un Cupra TCR de l’equip PCR Sport, sinó que van aconseguir la victòria d’aquesta categoria. Així mateix, Daniel Díaz Varela-Marc Langasque, amb un altre Cupra, van deixar clares les seves intencions, aconseguint pujar posicions fins a aconseguir el segon lloc.

En D1, Pierre Arrou-Antoine Miquel (Peugeot 308 Racing Cup) van ser els més ràpids, mentre que en D2 el trio format pels germans Sainero, Antonio i Ana, juntament amb Álvaro Baix, aconseguien pujar pel cap alt alt del podi. La D4, on competien les muntures Ford Festa ST-Line, va ser vedat tancat de Rubén Sabater-Antonio Chicoy, que van fer una gran demostració en la pista amb el seu competitiu cotxe.

La CECLY ofereix un gran espectacle final


MotorLand també ha estat l’escenari triat per la Copa d’Espanya de Clàssics, Legend i Yountimers per a finalitzar la seva gran temporada 2019, una campanya que va estar marcada per una gran varietat de mecàniques que van participar al llarg de 5 cites distribuïdes pels millors circuits nacionals, deixant de manifest novament per què és la millor opció de competició de cotxes clàssics en circuits.

2 carreres van ser les responsables de posar tota l’acció a aquest meeting aragonès, arrencant evidentment amb la Qualifying per a definir les graelles de totes dues mànigues, sent Juan Antonio Miranda (BMW M3 E36) qui s’adjudicava el millor temps (2’11.333) i amb totes les opcions de guanyar, però poc li va durar l’alegria quan el seu cotxe començava a tenir problemes i només aconseguia una 7a posició absoluta; així i tot, s’adjudicava el triomf de la L1. Així, va ser Henri Pellefigue (Renault Spider Trophy-YT2) qui creuava la bandera a quadres en primer lloc, després d’arrabassar-li en l’última volta la posició d’honor a qui fora líder de gairebé tota la carrera, Álex Castillo (BMW 325I E36-L3 Trofeu), que entrava segon seguit en tercer lloc per Óscar Gómez (BMW 325I E36-L3 Trofeu).

Pel que fa a Clàssics, la C1 va ser vedat tancat d’Antonio Noguera (Porsche 968 CS), mentre que Lluís Portal (Volkswagen Golf GTI) s’emportava la victòria de la C3, no sense abans lluitar de valent amb Melcior Riera, que arribava segon, en una muntura similar.

En Legend, Marc Vilademunt (Honda Civic) va veure l’or en la L2, no deixant opció més que a un segon lloc per al Mercès 190 de Juan Carlos López. Raúl Cerrada tornava a ser protagonista en el calaix més alt del podi en la L3, mentre que Carlos Beltrán es feia amb una nova victòria en Pre-65.

La segona carrera es presentava encara més emocionant que la primera. Tots els participants, realment amb moltes ànsies de victòria, desitjaven poder sortir a la pista a donar-ho tot i així continuar en la lluita pels últims punts per a definir el campionat.

En aquest sentit, Álex Cosín (BMW M3 E36) va ser el més ràpid adjudicant-se la victòria absoluta de la carrera i de la L1, per davant de Marc Vilademunt, que aconseguia la segona posició i primera de L2, i Juan Antonio Miranda, tercer. Edouard Atkatlian (Renault Spider Trophy) es va imposar en YT2, mentre que Raúl Cerrada en L3, Lluís Portal en C3 i Carlos Beltrán en Pre-65, aconseguien de nou la victòria

Trofeu V-Line Emotions


El competit i igualat trofeu, exclusiu de les mecàniques BMW 325I E36, també va fer les delícies dels afeccionats en MotorLand Aragó. Competint en 2 carreres al costat dels Clàssics, Legend i Youngtimers, va ser el jove Álex Castillo qui aconseguia el triomf en totes dues mànigues, la qual cosa suposa una suma de punts importants de cara a la classificació final del campionat. En segona posició, Óscar Gómez es va emportar l’or en el primer assalt del dia, mentre que en el segona ho feia Óscar A baix. El tercer lloc el va ocupar Albert Coll i Toni Castillo, en la primera i segona carrera, respectivament.

Així és com culminava l’onzena edició dels 500 km d’Alcanyís i de la Copa d’Espanya de Clàssics, Legend i Youngtimers, també puntuable per a la Copa de Catalunya de Clàssics. Per motius de calendari, la dotzena edició d’aquesta carrera de resistència s’espera per al 2021, però V-Line Org. continuarà treballant en les altres activitats que té programades per a l’any vinent 2020.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments