WRC: Ogier parla de la seva nova aventura a Toyota

La temporada del Campionat del Món de Rallyes de 2020 serà la primera vegada des de 2014 que Sébastien Ogier no començarà com a campió, però malgrat els rumors d’una possible retirada, Ogier no se’n va i té ganes de triomfar amb un nou equip. Llegeixi el que el 6 vegades campió del WRC ha de dir sobre les seves esperances de recuperar el títol en 2020:

Vostè va parlar de retirar-se del ral·lis a la fi de 2020, hi ha alguna possibilitat que aquest nou acord li mantingui en el WRC durant més temps?

Per descomptat que m’encantaria un últim títol amb una tercera marca diferent, però això no és realment el que tinc al cap quan començo la temporada. El que tinc al cap és, per descomptat, que sóc un lluitador i un guanyador i quan començo la competició la començo per a guanyar-la. No començo [la temporada] pensant que aquesta sigui l’última oportunitat ni res semblant. Ja tenia una carrera increïble i qualsevol cosa que pogués afegir a això seria genial.

Un altre cotxe nou per a una altra nova temporada….

Hem estat practicant amb això una mica en els últims anys! He estat capaç d’adaptar-me ràpidament en els nous entorns, així que espero poder fer-ho de nou aquesta vegada.

Com de difícil és començar un esdeveniment complicat com el Rallye Monte-Carlo amb un cotxe nou i un equip nou?

Començar al Monte-Carlo sembla un repte més difícil, però al final, la característica d’aquest esdeveniment és tan particular, tan difícil i tan diferent dels altres que el més important és tenir un cotxe en el qual un se senti còmode. Si no coneixes el cotxe, és més difícil quan a casi no coneixes el límit del cotxe. També és un esdeveniment en el qual no és necessari extreure el 100 per cent del rendiment del cotxe. Es tracta més aviat de ser intel·ligent amb els pneumàtics i de gestionar les condicions. D’alguna manera és millor començar amb un nou equip i un nou cotxe en aquesta mena d’esdeveniment – anar a alguna prova on lluitar al segon i la dècima de segon, en algun lloc com Finlàndia, llavors tal vegada seria encara més difícil.

És bo ser company d’equip de Elfyn Evans una altra vegada?

Honestament, és bo i em va alegrar sentir que l’equip va decidir portar-lo, s’ho mereixia després de molts anys en aquest esport. És bo tenir-lo, però els dos tenim molt a aprendre ara. Les primeres converses que vam tenir amb l’equip van ser bones i els enginyers també estan interessats a tenir la nostra primera opinió sobre el cotxe. Quan es treballa amb els mateixos pilots durant un temps, pot ser difícil trobar una nova direcció o noves formes. Des del primer comentari [que rebo dels enginyers] sembla que tothom està bastant content amb el cotxe, però s’esforcen per trobar una nova manera de millorar, així que tal vegada tenir alguns pilots nous ajudi l’equip a seguir endavant.

Kalle Rovanperä és un altre nou company d’equip: en quina mesura pot ajudar-lo un jove de 19 anys a aconseguir l’objectiu de tornar a guanyar el campionat mundial?

Segur que hem de deixar tranquil a Kalle, el millor per a ell és donar-li temps per a aprendre. De totes maneres, mai començo la temporada pensant: `Com pot ajudar-me el meu company d’equip? El meu objectiu és sempre tractar de concentrar-me en mi mateix i fer el treball jo mateix – això és el més important. Quant a la resta, ja saps que mai he demanat al principi de la temporada tenir un estatus especial en l’equip. Depenent del que pugui ocórrer en la temporada, en la segona meitat pot haver-hi alguna estratègia, però en la primera meitat hem de centrar-nos en nosaltres mateixos i aportar el millor a l’equip.

Parlant de l’equip, la pròxima temporada treballaràs amb Tommi Mäkinen….

Per a mi, sincerament, estic desitjant treballar amb l’equip, però, sí, Tommi va ser el meu heroi de la infància des de finals dels anys 90. Aquest és el meu primer record real del ral·li i del Ral·li Monte-Carlo. Vull dir…aquell cotxe vermell que dominava la prova amb Tommi al volant i treballar amb ell avui és emocionant! Treballar amb una marca tan emblemàtica com Toyota també és especial: tenen molta història en els rallies i jo tinc molt respecte per la mentalitat i la forma de ser dels japonesos. Són molt respectuosos amb la gent i m’interessa saber més sobre la cultura japonesa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments