WRC: El Ral·li de Portugal 2019 té un impacte de 141,2 milions d’euros en l’economia del país

Tal com passa des de fa temps, el Rally de Portugal va tornar a generar un impacte econòmic rècord en l’economia nacional. Aquesta vegada, un nou rècord: 141,2 milions d’euros, més 2,9 milions més que l’edició anterior.

Segons l’estudi de l’impacte del WRC Vodafone Rally de Portugal sobre Economia i Turisme, més de la meitat del retorn va suposar una despesa directa assegurada pels participants i equips de les regions del nord i del centre on va tenir lloc la prova.

Tenint en compte el volum i la tipologia de la despesa dels aficionats, especialment en els sectors de l’alimentació i les begudes, el transport intern i l’allotjament, és possible estimar que els residents i turistes amb despeses relacionades amb el Ral·li de Vodafone WRC de Portugal van proporcionar a l’Estat uns magnífics ingressos fiscals bruts de 21,6 milions d’euros (IVA i ISP), que en total serien 29, amb un 5% d’impostos sobre la despesa directa total.

wrc portugal 2019
wrc portugal 2019

D’acord amb l’estudi anual d’impacte del WRC Vodafone Rally de Portugal sobre l’economia, realitzada pel Centre Internacional d’Investigació del Territori i el Turisme de la Universitat Algarve, es va comptar amb un milió d’assistents. La procedència dels assistents són el 41% estrangers i 59% nacionals, generant un flux turístic important amb alts índex de satisfacció, afegit pel fet que, independentment del seu origen, manifesten la seva intenció de tornar a les zones del Ral·li durant els pròxims tres anys.

El retorn econòmic de la cursa a través dels mitjans de comunicació – impacte indirecte – segons el criteri de valor monetari (AEV) ha estat de 67,7 milions d’euros. Aquesta millora resulta de l’exposició de la imatges de l’esdeveniment de les regions del nord i del centre del país a diversos canals internacionals, especialment l’exposició televisiva a mercats com França, Finlàndia, Bèlgica, Espanya, Japó, Polònia, Suècia, Alemanya, República Txeca i Bulgària.

Des de 2007, l’any en què la carrera va tornar al Campionat del Món de Ral·lis, s’han generat 1.314,2 milions d’euros, aportació que cap altre esdeveniment esportiu o turístic que s’organitza anualment a Portugal

Sobretot com a esdeveniment esportiu, però també un esdeveniment empresarial, d’intensitat cultural i cohesió territorial, els resultats aconseguits pel Ral·li cobreixen diferents zones del país amb diferents realitats de demanda econòmica, social i turística, que es produeixen en un mapa i implicació local que s’adhereix explícitament. a un dels actius qualificats definits per Turisme de Portugal: “Portugal té esdeveniments que ja demostren una contribució inconfusible a la seva projecció internacional que, en alguns casos, alhora contribueixen a impulsar les economies locals en territoris de baixa densitat, competint per ampliar el turisme durant tot l’any i a tot el territori ”. Aquesta és la contribució que el Ral·li de Portugal aporta a una dimensió única.

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments