El motiu d’aquests canvis és l’econòmic. Latvala necessita assegurar el suport de patrocinadors per cobrir la seva participació en més proves del Mundia. Segons el propi pilot, per córrer amb el Toyota Yaris WRC, li costaria més de 400.000 euros per les dues proves, Suècia i Finlàndia .
Si ho comparem amb els 350.000€ que necessitava Paddon per sortir a Finlàndia i Australia aquest any (on no va poder sortir en cap de les dues cites) veiem com el preu del Toyota és sensiblement més alt que el de l’equip M-Sport.
«He llogat un cotxe de Tommi (Mäkinen, responsable de Toyota Gazoo Racing) per a les proves del WRC a Suècia i Finlàndia i pot ser que també a Gal·les. Més no puc invertir, però córrer una cursa implica molts riscos i pressió per tenir èxit. Alguns diran que estic boig per posar els meus propis diners. No obstant això, estic obligat a fer ral·lis del mundial l’any que ve . Després d’una temporada parcial, tornar a l’elit és molt difícil. Ningú recorda als pilots si no piloten.»