Suzuki s’electrifica: noves versions micro-híbrides de 48V

Suzuki presentarà un nou sistema de propulsió micro-híbrida o d’hibridació lleugera light-hybrid de 48 volts a principis de l’any que ve, una tecnologia que s’oferirà en els models Swift Sport , Vitara i SX4 / S-Cross.

El fabricant d’automòbils japonès afirma que el seu nou tren motriu híbrid oferirà fins a un 20 per cent menys d’emissions de CO2 , més parell motor i un despesa de combustible de fins a un 15 per cent menys en el cicle d’homologació de consums i emissions WLTP.

El nou tren motriu híbrid de 48 volts reemplaçarà directament el  motor d’1,4 litres . També s’assegura que aquesta nova versió micro-híbrida també ofereix més potència, encara que la companyia nipona no ha compartit cap especificació tècnica al respecte.

Suzuki Swift Sport, Vitara y S-Cross

El tren motriu recentment desenvolupat per Suzuki és molt lleuger en el seu disseny , tant que la firma nipona anuncia una penalització de pes de menys de 15 kg. En les seves entranyes, ens trobem amb una bateria de ions de liti de 48 volts, un generador d’arrencada integrat (ISG) i un convertidor de 48 V – 12 V. El sistema es connectarà al nou motor K 14, una versió millorada de la unitat anterior.

L’ISG és accionat per corretja i ajudarà al motor de gasolina amb un parell addicional des de baix, oferint en total 235 Nm des de 2.000 rpm. La bateria, juntament amb la unitat convertidora, s’ubicarà sota dels seients davanters per a una millor distribució del pes. Aquest nou sistema d’hibridació lleugera de 48 V també podrà utilitzar energia elèctrica només a velocitats inferiors a les 10 mph (16 km/h), el que permetrà un lleuger estalvi en el consum de combustible.

Suzuki anunciarà tots els detalls i especificacions de les noves versions híbrides de 48 volts de l’Swift Sport, Vitara i SX4 / S-Cross abans del seu llançament a Europa, que està previst inicialment per març de 2020 .

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments