WRC: El campió d’Europa ERC vol fer el salt al WRC

El jove de 25 anys es va convertir en el primer britànic a guanyar el títol europeu des de 1967, tot i les greus dificultats pressupostàries que el van portar a llançar un projecte de finançament col·lectiu per aconseguir fons suficients per completar la campanya.

Ara Ingram creu que el títol podria ajudar a desbloquejar un patrocini addicional perquè ell i el seu copilot, Ross Whittock, puguin competir l’any que ve pel títol de campió del WRC 3 amb l’equip Toksport, amb seu a Alemanya .

“Ara és el moment d’entrar al WRC. És el següent pas definitiu que hem de donar”, va dir Ingram a wrc.com.

“Aquest títol ens ha donat una gran plataforma per donar finalment el pas al WRC. Sempre ha estat força difícil trobar una oportunitat sense el finançament adequat, però ara estic treballant molt dur i tot l’equip està realment tractant de aconseguir-ho.

“Ara que hem guanyat, hem tingut una cobertura increïble i molt interès per part de patrocinadors i sponsors potencials. Estem tractant de maximitzar i aquesta és la millor oportunitat que tinc de fer aquest pas”.

Ingram va aixecar el títol ERC Junior Under 27 el 2017 i és prou jove com per abordar el WRC Junior a 2020. Però després d’haver pilotat un Skoda Fabia R5 amb tracció a les quatre rodes durant les dues últimes temporades, es mostra reticent a tornar a la competició de tracció a les dues rodes.

“Hem considerat totes les opcions, però seguir amb l’R5 seria definitivament la millor manera i romandre amb Toksport, que tant suport m’ha donat . Crec que tindríem una gran oportunitat en el WRC 3 l’any que ve i tornar a pujar-nos a un cotxe amb tracció a dues rodes pot resultar una mica arriscat ara mateix “.

El millor resultat d’Ingram en el WRC es va produir a Turquia a 2018, quan va acabar tercer en el WRC 2 en el seu debut en la categoria. És molt conscient que la seva falta d’experiència en el WRC podria anar en contra seva, però creu que és una cosa que pot superar.

“M’agradaria competir a Alemanya i potencialment en algunes proves intercontinentals, potser al Japó. Aquí és on estarem en igualtat de condicions en comparació amb els nois que han disputat les proves europees en innombrables ocasions”, va explicar.

“Creuem els dits, tot arribarà. Ho hem fet abans en termes de recaptació de fons, així que aquest és el moment de pressionar i fer que tot passi. Crec que podem fer-ho i donar el salt”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments