El Campionat Mundial de Ral·lis es vol fer més accessible als fabricants amb l’aprovació d’un conjunt de principis que formaran les regles tècniques a partir de gener de 2022.
Amb el segell del Consell Mundial de l’Automobilisme de la FIA, permetran que els World Ral·li Cars es basin en una carrosseria de producció o en un prototip de xassís tubular, depenent de la gamma de productes i de les línies de producció dels fabricants, encara que el reglament final no es publicarà fins l’any vinent.
«És un canvi de filosofia que obre algunes portes per al futur», va dir el director del Ral·li de la FIA, Yves Matton.
«Una cosa de vital importància és que volem mantenir el nivell de rendiment dels cotxes actuals i l’entusiasme que aquests cotxes donen als afeccionats. Volem que els cotxes tinguin el mateix tipus de so i atractiu estètic que tenim ara, però necessitem mantenir el vincle amb els cotxes de carretera que poden comprar a les sales d’exposició».
De la pròxima era híbrida, Matton va dir que la seva introducció és crucial per a l’atractiu i la longevitat de l’esport: «Ningú pot utilitzar el WRC i el ral·li com a eina de màrqueting si els nostres cotxes no van en aquesta direcció. Però deixem la porta oberta per a mantenir el nivell actual de pressupost; cal controlar-ho, i per això hem triat una tecnologia híbrida comuna».
Aquesta tecnologia comuna inclourà un motor elèctric híbrid de 100kw, software i hardware elèctric entre trams i en àrees urbanes amb una funció «d’augment de potència» en els trams cronoemtrats.
Altres canvis inclouen la introducció d’una estructura de seguretat estandarditzada, el resultat d’un extens treball entre la FIA i els fabricants del WRC per a provar i comprendre els límits de seguretat dels ocupants de l’actual World Ral·li Car.