WTCR: Títol per a Michelisz i triomf de Kristoffersson a Malàisia

Johan Kristoffersson va aconseguir una increïble victòria des de la 22a posició en graella de sortida en la Carrera 3 del WTCR de Malàisia mentre Norbert Michelisz aconseguia el títol de 2019 del WTCR.

Norbert Michelisz contra Esteban Guerrieri. Deu punts entre ells i tots dos en primera línia amb l’hongarès a la pole. Dues notícies importants per a Hyundai. Nicky Catsburg era expulsat de la Carrera 3, sortia 4t, pel seu toc a Yvan Muller i els mecànics treballaven en el cotxe de Michelisz per un problema de transmissió. Mikel Azcona 3r. Els comptes clars. Guerrieri necessitava guanyar i que Michelisz no pugés al podi. La pluja es reactivava poc abans de donar-se la sortida pel que l’elecció de pneumàtics tornava a ser clau mentre direcció de carrera declarava la cursa en mullat.

Gabriele Tarquini era 5è en la graella per davant de Farfus, Ceccon, Vervisch, Girolami i Dt. Qinghua. Esteban Guerrieri va sortir millor que Norbert Michelisz. Però millor que ells va sortir Mikel Azcona que es va posar 2n. Al pas per la primera volta Guerrieri era el líder amb Azcona darrere. Kristoffersson amb una altra primera volta d’escàndol es posava 3r. Michelisz va passar 4t pel que en aquest moment perdia el títol. Però l’amenaça de Azcona per a Guerrieri era més que real. En la segona volta sortia el Safety Car en quedar-se el cotxe de Farfus en una escapatòria. Més males notícies per a l’hongarès. Després de perdre a Farfus, Tarquini va caure a la 7a.

El cotxe de seguretat es va retirar amb 10 voltes per davant. Azcona va assetjar a Guerrieri i el va passar. Michelisz tornava a tenir el títol a les seves mans però tres corbes després l’argentí es va tirar amb tot per a recuperar el lideratge i el títol. En una tornada de bogeria Azcona es va posar 1r amb Guerrieri i Kristoffersson empatats al pas per meta i amb Michelisz darrera ells. L’hongarès va començar a acariciar el títol en passar Kristoffersson a Guerrieri. L’argentí va ser tocat per Azcona, que li pot constar una sanció a l’espanyol. Esteban es va anar llarg i va embrutar el seu radiador i va començar a perdre posicions. Norbert Michelisz es va proclamar campió a menys de 8 voltes per a meta.

La carrera es va quedar en un mà a mà entre Azcona i el seu Cupra i el Volkswagen de Kristoffersson. Ceccon, 3r, estava a gairebé 6 segons d’ells lluitant amb Michelisz. De nou sortia el Safety Car després de complir-se la meitat de carrera en sortir-se Gordon Shedden i quedar-se atrapat en la escapatoría. Quedaven quatre voltes en retirar-se el cotxe de seguretat.

Azcona va aconseguir un grapat de metres d’avantatge mentre Kristoffersson i Ceccon lluitaven per la segona posició. Però l’espanyol entrava una mica clavat en la recta de darrere i perdia el lideratge, quedaven tres voltes. Mikel no es va rendir encara que amb Ceccon damunt havia de tenir un ull en el retrovisor. Quedaven dues voltes i no va haver-hi canvis. Michelisz era 5è, Guerrieri 22è.

En la penúltima volta Kristoffersson va agafar aire amb Azcona i l’espanyol amb Ceccon. L’última volta no va portar sorpresar i el suec aconseguia una gran victòria. Mikel Azcona pujava de nou al podi en segona posició amb Kevin Ceccon 3r. Vervisch tancava la participació d’Audi amb un 4t lloc i Norbert Michelisz era el campió 2019 travessant la línia en 5a posició. Tarquini, Girolami, Monteiro, Bjork i Leuchter completaven els 10 primers. Esteban Guerrieri travessava la línia de meta en 22a posició. Ho va donar tot per ser campió, però només pot ser-ho un.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments