Tesla podria treure un Model 3 amb 700 kms d’autonomia amb una bateria de 100 kWh

En els últims temps han sorgit en la xarxa nombrosos hackers especialitzats en el programari de Tesla. Un dels més coneguts és @greentheonly, relativament popular en Twitter pel fet que en diverses ocasions ha anunciat el llançament d’actualitzacions de la companyia abans que es fessin públiques. Ara, el hacker ha revelat una sèrie de novetats que afectaran pròximament el Model 3.

Descodificant els nous valors de configuració del Model 3, ha trobat tota classe de millores que s’aniran introduint pròximament en el model més econòmic de la marca. Amb tot, «green» admet que no és 100% segur que Tesla finalment vagi a portar al mercat totes les millores que ha trobat.

Més enllà de nous dissenys de llandes, una aerodinàmica lleugerament millorada o fins i tot l’arribada de l’esperada suspensió pneumàtica adaptativa (el desembarcament de la qual a la gamma Model 3 porta anys retardant-se a pesar que ja s’han vist prototips del sedan equipats amb ella), el més interessant és l’aparició d’una bateria de 100 kWh de capacitat.

En el codi que ha analitzat el hacker es poden veure un total de cinc packs de bateries. Els tres primers són ja coneguts per tots: el de 50 kWh dels Standard Range i Standard Range Plus (que en realitat són uns 54,5 kWh), el de 62 kWh del discontinuat Mid Range, i el de 74 kWh emprat en els Long Range. Sota ells apareixen altres dos: un de 75 kWh, i un altre de 100 kWh.

El de 75 kWh podria fer referència simplement a una petita millora en la capacitat de les versions Long Range, la qual cosa es traduirà en un lleuger increment de l’autonomia. No obstant això, la veritable sorpresa és la presència de la bateria de 100 kWh de capacitat, fins ara reservada als Model S i Model X, que són els actuals topall de gamma de la família Tesla.

Recentment es va saber que la signatura està preparant uns packs de gran grandària (probablement de 130 kWh) per als Model S Plaid i Model X Plaid, per la qual cosa ja no hi haurà perill que el Model 3 «trepitgi» als seus germans majors en cas que s’inclogui en la seva gamma una bateria de 100 kWh. Quedaria per veure amb quines mecàniques podrà associar-se dit pack.

Actualment, la configuració més eficient del Model 3 és la RWD (tracció posterior), que permet al Standard Range Plus arribar als 402 km sota el realista cicle d’homologació EPA malgrat comptar amb una bateria de tot just 50 kWh. La configuració Dual Motor (tracció total) és lleugerament menys eficient, perquè el Long Range Dual Motor es queda en 518 km EPA malgrat comptar amb una bateria de 74 kWh.

Si finalment Tesla treu la bateria de 100 kWh associada a la configuració RWD, l‘autonomia màxima del Model 3 podria superar els 700 km EPA folgadament. En cas que surti solament amb la configuració Dual Motor, s’acostarà a aquests mateixos 700 km EPA, si bé és poc probable que superi aquesta barrera. El nou pack permetria aprofitar al màxim els nous Supercargadors V3 de 250 kW (80% d’autonomia en una mitja hora).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments