Els cotxes elèctrics purs i híbrids plug-in estan prenent posicions a Volvo, però també sota la denominació B (de bateria) la marca sueca està desenvolupant ja noves versions micro-híbrides sobre les seves versions convencionals. Aquestes compten amb un senzill i lleuger motor elèctric amb bateria pròpia de 48 volts que apunta a convertir-se en un estàndard mecànic.
Ja són diverses les marques que estan emprant aquest mateix tipus de sistema «semi-híbrid» (no tantes en els dièsel), que bàsicament consisteix a substituir l’alternador convencional per un altre que opera com alternador i com a motor elèctric; una integració senzilla i relativament econòmica que no aporta propulsió elèctrica, però sí suport -i altres funcions- a el motor tèrmic en fases d’acceleració.
Volvo XC 60 B4 Diesel
En concret, el Volvo XC 60 B4 Diesel compta amb el conegut motor 2.0, amb 197 CV en aquest cas i 420 Nm de parell màxim, a què assisteix puntualment el motor elèctric amb 14 CV i 40 Nm. La seva integració i interacció resulta tan natural, que res no adverteix de la seva particularitat tècnica, quan a més Volvo no ha inclòs en la informació de el quadre cap tipus de gràfic que ens indiqui quan està l’alternador reversible funcionant com a motor.
On si descobreixes la seva aportació és en les fases d’arrencada, per la sorprenent suavitat i rapidesa amb que reacciona en embussos, semàfors, etc. El mateix alternador arrossega el motor tèrmic dièsel a través de la corretja, el que es tradueix en sobtats i imperceptibles arrencades. Segons Volvo, els consums poden reduir fins a un 15 per cent. D’aquesta manera comptaria amb l’etiqueta ECO de la DGT.
Volvo XC 60 B4 Diesel AWD
El Volvo XC 60 B4 Diesel compta amb una nova i miniaturitzada palanca de canvi tipus joystick (pivota i no cal desplaçar-la) que refina més si cap la conducció d’un cotxe automàtic ja de per si molt agradable de mecànica i de comportament (disposa en opció de suspensions pneumàtiques). El B4 Diesel combina sempre el canvi automàtic de 8 velocitats i la tracció integral, un conjunt que resulta de primer ordre per la qualitat i quantitat d’empenta de l’motor, i per l’equilibrat comportament i elevat confort.
El canvi funciona molt bé en tota situació. Mou marxes que t’asseguren desplaçar-te sovint per sota de 2. 000 rpm i fins i tot en la manera Eco de conducció es desacobla per aprofitar la seva pròpia inèrcia.
L’habitacle del nou Volvo XC 60 B4 Diesel AWD també és exquisit, per acabats i el confort general que transmet. En tot cas, la pantalla central tàctil precisa d’un temps de comprensió del seu menú per l’enorme quantitat de funcions i serveis que té disponible. Per descomptat, ofereix un arsenal de dispositius de seguretat molt ben integrats en la conducció que vigilen el trànsit i els obstacles per tot el perímetre del cotxe.