Volvo XC60 B4 Diesel AWD Aut: un dièsel micro-híbrid

Els cotxes elèctrics purs i híbrids plug-in estan prenent posicions a Volvo, però també sota la denominació B (de bateria) la marca sueca està desenvolupant ja noves versions micro-híbrides sobre les seves versions convencionals. Aquestes compten amb un senzill i lleuger motor elèctric amb bateria pròpia de 48 volts que apunta a convertir-se en un estàndard mecànic.

Ja són diverses les marques que estan emprant aquest mateix tipus de sistema “semi-híbrid” (no tantes en els dièsel), que bàsicament consisteix a substituir l’alternador convencional per un altre que opera com alternador i com a motor elèctric; una integració senzilla i relativament econòmica que no aporta propulsió elèctrica, però sí suport -i altres funcions- a el motor tèrmic en fases d’acceleració.

Volvo XC60 B4 Diesel AWD Aut

Volvo XC 60 B4 Diesel

En concret, el Volvo XC 60 B4 Diesel compta amb el conegut motor 2.0, amb 197 CV en aquest cas i 420 Nm de parell màxim, a què assisteix puntualment el motor elèctric amb 14 CV i 40 Nm. La seva integració i interacció resulta tan natural, que res no adverteix de la seva particularitat tècnica, quan a més Volvo no ha inclòs en la informació de el quadre cap tipus de gràfic que ens indiqui quan està l’alternador reversible funcionant com a motor.

On si descobreixes la seva aportació és en les fases d’arrencada, per la sorprenent suavitat i rapidesa amb que reacciona en embussos, semàfors, etc. El mateix alternador arrossega el motor tèrmic dièsel a través de la corretja, el que es tradueix en sobtats i imperceptibles arrencades. Segons Volvo, els consums poden reduir fins a un 15 per cent. D’aquesta manera comptaria amb l’etiqueta ECO de la DGT.

Volvo XC60 B4 Diesel AWD Aut

Volvo XC 60 B4 Diesel AWD

El Volvo XC 60 B4 Diesel compta amb una nova i miniaturitzada palanca de canvi tipus joystick (pivota i no cal desplaçar-la) que refina més si cap la conducció d’un cotxe automàtic ja de per si molt agradable de mecànica i de comportament (disposa en opció de suspensions pneumàtiques). El B4 Diesel combina sempre el canvi automàtic de 8 velocitats i la tracció integral, un conjunt que resulta de primer ordre per la qualitat i quantitat d’empenta de l’motor, i per l’equilibrat comportament i elevat confort.

El canvi funciona molt bé en tota situació. Mou marxes que t’asseguren desplaçar-te sovint per sota de 2. 000 rpm i fins i tot en la manera Eco de conducció es desacobla per aprofitar la seva pròpia inèrcia. 

L’habitacle del nou Volvo XC 60 B4 Diesel AWD també és exquisit, per acabats i el confort general que transmet. En tot cas, la pantalla central tàctil precisa d’un temps de comprensió del seu menú per l’enorme quantitat de funcions i serveis que té disponible. Per descomptat, ofereix un arsenal de dispositius de seguretat molt ben integrats en la conducció que vigilen el trànsit i els obstacles per tot el perímetre del cotxe.

Volvo XC60 B4 Diesel AWD Aut: probamos el nuevo SUV micro-híbrido

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra amb la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments