El Ferrari Purosangue, primer SUV de Maranello, arribarà el 2021

El Ferrari Purosangue SUV està a punt d’entrar en producció i s’inspirarà en el recentment revelat Roma GT

Els fonaments tecnològics de la recentment llançada Ferrari Roma GT s’utilitzaran per a donar suport al vehicle més controvertit previst per Ferrari: el SUV Purosangue.

Anomenat ‘FUV’ pels comercialitzadors de Ferrari, i que serà presentat en 2021, el Ferrari Purosangue usarà una versió adaptada d’una plataforma modular i amb motor davanter que farà el seu debut amb el Roma. El cap de tecnologia de Ferrari, Michael Lieters, va explicar la tecnologia a la revista Acte Express en la presentació del Roma.

«En general tindrem dues famílies d’arquitectura, la del motor davanter i la del motor posterior. La modularidad és aquí, i especialment en l’arquitectura de motor davanter hem de preveure molts més models. Tenim un 2+2, tenim un 4+, estem pensant en el Purosangue, i així successivament».

Es pensa que la potència plug-in és l’opció preferida de Ferrari per al Purosangue, i Lieters va explicar que la plataforma amb capacitat de tracció a les quatre rodes és compatible amb els motors V6, V8 i V12.

És molt poc probable que el pròxim V12 de Ferrari sigui el SUV, però segons el director de màrqueting Enrico Galliera, l’atenció ja s’ha dirigit cap al que ve després d’aquesta embranzida de 15 cotxes nous – el pròxim model insígnia de la marca.

«Sí, estem treballant en el pròxim hipercotxe, que vindrà després del 2022»

Galliera va insinuar que el pròxim hipercotxe no oferiria una potència superior a la del nou SF-90 híbrid endollable de 986 CV. En el seu lloc, l’executiu de Ferrari va suggerir que la seva filosofia se centraria en la lleugeresa, el control i l’aerodinàmica. Per tant, podria convertir-se en un rival per al Aston Martin Valkyrie, que renuncia a la tecnologia híbrida pesada.

Ferrari continuarà desenvolupant el seu V12 de 6,5 litres d’aspiració natural, i combinar-ho amb la tecnologia de bateries pesades no és l’opció preferida pels enginyers de la marca. «Per a ser honest, electrificar un V12 significa crear, molt probablement, un cotxe pesat i gran. Per tant, l’ideal seria que l’electrificació es combinés amb motors més petits», va dir Galliera, qui també va confirmar que un Ferrari totalment elèctric no està en els seus plans.

«La filosofia és tractar d’estar preparat amb diferents tecnologies per a utilitzar-les amb l’evolució necessària. Per això tenim una àmplia gamma de motors: V12, V8 i, en el futur, el V6.»

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments