Ford i VW de la mà pel cotxe elèctric

L’última informació que avança avui Acte Insist apunta que Ford estaria ja valorant llançar pròximament un nou SUV 100% elèctric una mica més petit, el que es coneixeria de moment com un « tiny one Mach-I» . I probablement també entraria a formar part de la nova família Mustang.

Fordi VW juntes pel cotxe elèctric

Plataforma MER de el Grup Volkswagen

El nou SUV, amb l’irascible de VW

No obstant això, més enllà de la notícia, el més nou seria el seu desenvolupament. Aquest nou SUV de Ford empraria la plataforma modular MEB per a cotxes elèctrics de el Grup Volkswagen . La mateixa de la qual sortirà ja el nou VW ID.3 o properament el SUV ID.4 . La qual cosa tampoc seria una sorpresa absoluta, ja que les dues companyies van anunciar fa mesos que signaven un acord de col·laboració en matèria d’arquitectures i tecnologia elèctrica.

Ford llavors ja va confirmar que els seus plans eren « construir a almenys un vehicle totalment elèctric d’alt volum a Europa per a clients europeus a partir de 2023 «. I Ford va assegurar també que el seu programa era vendre més de 600.000 vehicles basats en la plataforma MEB en el transcurs de 6 anys. Cal recordar que aquesta arquitectura està ideada tant per a vehicles de propulsió, com de tracció total, i ofereix als el mateix temps una gran varietat de mides de bateries.

Fordi VW juntes pel cotxe elèctric

Segons la mateixa informació, Ford i Volkswagen s’haurien reunit ja el passat mes de novembre per perfilar properes actuacions i discutir possibles adaptacions i usos de la plataforma MEB alemanya. Com a rerefons d’aquestes negociacions estaria el desig de Ford d’oferir un model de tall més esportiu i dinàmic, com ja ha mostrat també en la seva estètica el Mustang Mach-I.

El cap d’electrificació de Ford, Ted Cannis, hauria assegurat a aquest mateix mitjà que « és clau que tinguem suficient flexibilitat, i és important tenir prou diferenciació i el tipus de rendiment que esperes d’un Ford «. En aquest sentit, el cap de disseny europeu de la marca, Murat Gueler, hauria assegurat també que aquest nou SUV més petit tindria un perfil diferent al Mach-I. En els propers mesos segurament anirem coneixent nova informació, però el projecte promet.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments