Peugeot 308 2020: tots els secrets de la nova compacte

El Peugeot 308 seguirà evolucionant segons l’estratègia que el grup PSA ja ha iniciat i presentat amb els últims utilitaris Peugeot 208/Opel Corsa i els nous SUV Peugeot 2008/DS3 Crossback . És a dir, introduint molta tecnologia i amb una clara aposta cap a l’electrificació.

Partint així d’una versió 2.0 de la plataforma modular EMP2 del grup, el Peugeot 308 hauria estrenar la base i els components que després també veurem sobre els futurs nous Opel Astra i Citroën C4 Cactus (o C4 «a seques», està per confirmar). A partir d’aquí, la marca ja confirma que arribaran nous sistemes de propulsió.

El propi CEO de Peugeot, Jean-Philippe Imparato, en una entrevista a Auto News. El màxim responsable de la marca ha assegurat que el proper Peugeot 308 «sí, serà a la plataforma EMP2» i que «primer serà un híbrid endollable, però potser més tard podria tenir una transmissió totalment elèctrica. Els nostres cotxes compactes i mitjans tindran trens de transmissió híbrids endollables perquè és una forma més fàcil de canviar de combustió interna a electrificació «, ha afegit.

La versió elèctrica, per tant, arribaria una mica més tard en cas de confirmar-se, però apostem a ella coneixent i als nous Peugeot e-208 i e-2008. La nova arquitectura, a més, comptarà amb una xarxa elèctrica més potent per atendre a noves funcions i sistemes de seguretat, ja que es preveu que el compacte arribi a un Nivell 2 ja de conducció autònoma.

Peugeot 308 2020: todos los secretos del nuevo compacto

Amb aquesta evolució de l’arquitectura EMP2, el Peugeot 308 nou serà també més lleuger per tractar així de compensar l’excés de pes que afegeixen les bateries i les versions híbrides endollables i electrificades. L’objectiu és no perdre dinamisme i seguir afermant el confort en carretera.

Peugeot 308 2020: també dièsel i gasolina

Aprofitant a més l’aposta cap a l’electrificació, el nou Peugeot 308 també podria estrenar una nova versió GTI en la qual dos motors elèctrics reforcessin a un de combustió per així obtenir encara millors prestacions rebaixant els seus consums i les seves emissions contaminants. No faltaran tampoc, això sí, versions dièsel convencionals, com el nou 1.5 BlueHDi, ni els últims motors de gasolina PureTech de 3 cilindres i tots ja amb filtre de partícules.

Per dins, s’espera que el nou Peugeot 308 segueixi també evolucionant el seu modern i sofisticat ambient inside of , amb una actualització del i-cockpit . El Peugeot 208, per exemple, ja ha estrenat una nova configuració 3D , i el compacte hauria de seguir avançant en aquest camí. Per descomptat, els sistemes d’informació i entreteniment milloraran i comptaran amb moltes més funcionalitats, aplicacions i serveis, així com amb l’última connectivitat disponible.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments