El Peugeot 308 seguirà evolucionant segons l’estratègia que el grup PSA ja ha iniciat i presentat amb els últims utilitaris Peugeot 208/Opel Corsa i els nous SUV Peugeot 2008/DS3 Crossback . És a dir, introduint molta tecnologia i amb una clara aposta cap a l’electrificació.
Partint així d’una versió 2.0 de la plataforma modular EMP2 del grup, el Peugeot 308 hauria estrenar la base i els components que després també veurem sobre els futurs nous Opel Astra i Citroën C4 Cactus (o C4 «a seques», està per confirmar). A partir d’aquí, la marca ja confirma que arribaran nous sistemes de propulsió.
El propi CEO de Peugeot, Jean-Philippe Imparato, en una entrevista a Auto News. El màxim responsable de la marca ha assegurat que el proper Peugeot 308 «sí, serà a la plataforma EMP2» i que «primer serà un híbrid endollable, però potser més tard podria tenir una transmissió totalment elèctrica. Els nostres cotxes compactes i mitjans tindran trens de transmissió híbrids endollables perquè és una forma més fàcil de canviar de combustió interna a electrificació «, ha afegit.
La versió elèctrica, per tant, arribaria una mica més tard en cas de confirmar-se, però apostem a ella coneixent i als nous Peugeot e-208 i e-2008. La nova arquitectura, a més, comptarà amb una xarxa elèctrica més potent per atendre a noves funcions i sistemes de seguretat, ja que es preveu que el compacte arribi a un Nivell 2 ja de conducció autònoma.
Amb aquesta evolució de l’arquitectura EMP2, el Peugeot 308 nou serà també més lleuger per tractar així de compensar l’excés de pes que afegeixen les bateries i les versions híbrides endollables i electrificades. L’objectiu és no perdre dinamisme i seguir afermant el confort en carretera.
Peugeot 308 2020: també dièsel i gasolina
Aprofitant a més l’aposta cap a l’electrificació, el nou Peugeot 308 també podria estrenar una nova versió GTI en la qual dos motors elèctrics reforcessin a un de combustió per així obtenir encara millors prestacions rebaixant els seus consums i les seves emissions contaminants. No faltaran tampoc, això sí, versions dièsel convencionals, com el nou 1.5 BlueHDi, ni els últims motors de gasolina PureTech de 3 cilindres i tots ja amb filtre de partícules.
Per dins, s’espera que el nou Peugeot 308 segueixi també evolucionant el seu modern i sofisticat ambient inside of , amb una actualització del i-cockpit . El Peugeot 208, per exemple, ja ha estrenat una nova configuració 3D , i el compacte hauria de seguir avançant en aquest camí. Per descomptat, els sistemes d’informació i entreteniment milloraran i comptaran amb moltes més funcionalitats, aplicacions i serveis, així com amb l’última connectivitat disponible.