DAKAR 2020: Nani Roma: “Si la gent de Borgward vol, és per començar a lluitar a partir de l’any que ve”

Als seus 47 anys va decidir embarcar-se en una nova aventura per aquest gener amb la marca Borgward (12 º en el seu debut en el ral·li al 2018) i l’equip Wevers Sport.

Roma és conscient de la inexperiència del seu projecte i té clar que aquesta 42 ª edició de el ral·li més dur del món serà una carrera de fons.

” Anem una mica a la descoberta. No coneixem res i anem a veure-les venir. No sé el ràpid que és o no, si és molt variat o no. Nosaltres estem preocupats pel tema de consums. Una cosa són pistes de sorra i altres dunes, on el cotxe gasta més. A veure què ens trobem. És per gairebé tots nou … A mi m’agrada perquè és un altre ritme, una altra història. Després si et passen coses dius ‘Tant de bo hagués estat més curta l’etapa’. Però a priori, serà molt xulo”.

Roma, que va ser 2n al costat d’Alex Haro el gener passat a Perú, deixa clar que ara s’està davant d’un context diferent, amb un equip que no compta amb els recursos de MINI o Toyota, però que s’ha deixat la pell en aquests últims quatre mesos.

“Jo crec que l’important és ser conscient del que un té i realista, no enganyar-se a un mateix. De vegades els esportistes tenim tendència a pensar ‘Si no dic que surto a guanyar, és un fracàs’. Per a mi fracàs serà no haver competit bé, ni haver donat el màxim. Nosaltres hem fet el màxim a nivell d’equip, han fet molt més del que havíem acordat i estan preocupats perquè mai havien tingut un pilot top .”

“Jo els he dit que no es preocupin, que això és esport i que sabem al que juguem. Jo a 3 km de la primera especial he trencat un motor, ¡i què hi faràs! El context és diferent i quan el vaig provar a l’estiu per primera vegada ja sabia al que anava. Ara cap queixa perquè estem contents del que hem fet. Si la marca vol jugar, anem a gaudir molt “.

El seu pronòstic

Roma veu als buggy de MINI X-Raid i als Toyota com els favorits, tot i que reconeix que l’equip sud-africà pot estar un pas per davant després d’haver guanyat l’última edició amb Nasser A l’Attiyah .

” Hi ha els Toyota, que han fet un pas endavant i el fet de guanyar ajuda molt. La marca aporta moltes més coses després que Nasser guanyés aquest any. Els MINI, amb Stephane i Carlos, estaran davant perquè al buggy l’afavoreix molt la cursa, però estaran sols. Tenien un tercer cotxe amb opcions de córrer i el van deixar destrossat a la Baixa Sharqiyyah. Això és una putada. Si punxes una vegada, et queden 500 km i vas cagat. Crec que Giniel de Villiers ho va a fer molt bé també, Kuba Przygonski també, ha progressat molt i aquest any ho ha corregut tot. El cotxe més robust és el MINI 4×4 . Aquests són els que marcaran la carrera, però caldrà revisar la llista a meitat de carrera.”

D’ell mateix i el seu propi equip

Roma estrenarà un cotxe completament nou, mentre que el seu company, Ricardo Porem, usarà el que ell va fer servir al Marroc. Des de llavors, el treball de l’equip va incloure una nova barra estabilitzadora de darrere, modificacions en els diferencials i en les precàrregues.

“No em va malament un ral·li així de llarg. Però ens enganyaríem a tots, a mi per començar i la gent, si digués que vaig a sortir a guanyar el Dakar. Vaig començar a treballar al setembre amb aquest cotxe, hem evolucionat moltíssim, però encara no tenim el cotxe per guanyar. És molt robust, però hem de seguir provant coses. Cada dia passaran coses, com vam veure al Marroc. El nostre projecte, si la gent de Borgward vol, és per començar a lluitar a partir de l’any que ve. Tenim un equip de primera divisió, però ens ha faltat temps i no tenim els recursos econòmics, ni l’experiència de MINI o Toyota . L’important és no posar-se nerviós “.

Sobre el nou sistema anti trampes

“Està molt bé, però m’emprenya que hàgim hagut d’arribar a això per la gent que fa trampes i per acabar amb els “mapmen”. Si la gent hagués estat honesta, tot aniria molt bé: els copilots treballaven, s’apuntaven coses al llibre de ruta … No deixa de ser una putada si ASO comet un error, hauran de ser ara molt més precisos, perquè amb qualsevol error tindrem un bon embolic. Han d’afinar molt. Al menys serà per a tots igual. Però la putada és com i per què hem arribat aquí, però el bo és igualar-ho tot“.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra amb la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments