Amb l’objectiu de començar les vendes dels Yaris GR al voltant de l’estiu de 2020, Toyota ha començat (a partir d’avui) a acceptar comandes anticipades al Japó per a dues edicions especials del nou model: la RZ «Primera Edició» i la RZ «Primera Edició d’Alt Rendiment». Les comandes anticipades s’acceptaran des del 10 de gener fins al 30 de juny, durant aproximadament sis mesos.
Aprenent de la competició en el WRC, Toyota ha desenvolupat el Yaris GR juntament amb Tommi Mäkinen Racing, com un model original de la gamma de cotxes esportius de TOYOTA GAZOO Racing.
Així, el Yaris GR ha estat desenvolupat per a ser un cotxe que respongui a la demanda dels conductors en tota mena de carreteres d’arreu del món.
Basat en el coneixement i el know-how acumulat per TOYOTA GAZOO Racing, el naixement dels Yaris GR és el resultat de donar forma al que s’ha après de l’equip TOYOTA GAZOO Racing World Racing Team sobre com fer cotxes que siguin competitius en el WRC, així com el resultat de reflectir les avaluacions dels pilots professionals de Toyota des de les primeres etapes de desenvolupament. En resum, el Yaris GR està pensat per a ser un cotxe que permeti a qualsevol conduir com vulgui amb tranquil·litat.
El Yaris GR empra una plataforma esportiva 4×4 basada en l’enfocament TNGA6. Prenent com a base les experiències reals del WRC, TOYOTA GAZOO Racing va construir els Yaris GR des de zero per a aconseguir una carrosseria d’alta rigidesa i un equilibri molt refinat, alhora que optimitzava la geometria de la suspensió davantera i posterior.
Combinant la seva plataforma amb el sistema esportiu de tracció en les quatre rodes «GR-FOUR«, s’ha intentat aconseguir un alt nivell de rendiment dinàmic. A més, la part superior de la carrosseria, a més d’utilitzar alumini per al capó, la tapa del maleter i els panells de les portes, compta amb un panell de sostre de plàstic reforçat amb fibra de carboni format mitjançant el mètode de compost d’emmotllament per làmines, que permet un alt nivell de llibertat en el disseny de les formes. L’habitacle de tres portes apunta a un excel·lent rendiment aerodinàmic, mentre que es continua aconseguint un pes lleuger.
Entre les variants de motor disponibles en el Yaris GR, el motor turbo d’injecció directa de tres cilindres en línia de 1,6 litres és una unitat d’alta potència compacta i lleugera de recent desenvolupament. A més, en augmentar les revolucions del motor mitjançant l’ús de peces mòbils lleugeres i en optimitzar el turbocompressor i altres elements del sistema d’admissió i d’aire, s’han realitzat esforços per a aconseguir la major potència màxima del món per a un motor de tres cilindres de 200 kW (272 CV), així com per a aconseguir una provisió contínua d’abundant parell motor en una àmplia gamma de règims de motor. En combinació amb una transmissió manual intel·ligent (iMT) de sis velocitats, que permet canvis de marxa rítmics, aquest motor proporciona una acceleració aclaparadora i permet als usuaris experimentar un augment de les revolucions del motor que resulta molt agradable.
A més, el sistema esportiu de tracció integral de nou desenvolupament «GR-FOUR«, que utilitza un sistema de força motriu variable davanter i darrere habilitat per un embragatge multidisc, transfereix la potència del nou motor a les quatre rodes amb una pèrdua mínima. S’ha augmentat la llibertat de distribució de la força motriu entre les rodes davanteres i posteriors, la qual cosa permet un control delicat que s’adapta a les condicions de la superfície de la carretera. Aquests avanços han donat com a resultat un major nivell d’estabilitat en la conducció.