Honda no deixa que Toyota s’emporti tots els titulars del Saló de l’Automòbil de Tòquio, i a mostrat un Civic Type R actualitzat.
I és… en gran manera com abans. Només que més blau. Això és gràcies a una nova opció de pintura ‘Boost Blue’, exclusiva del Civic més ràpid. Complementa un estil infinitesimalment diferent, amb una graella davantera més gran que proporciona un flux d’aire més fresc al motor.
També se’ns prometen alguns retocs, però tot això és raonablement poc important: frens més forts que resisteixen millor el desgast, suspensió ajustada que ofereix més comoditat en la conducció diària i una direcció més directa, a més de l’addició d’un augment del so del motor dins de l’habitacle, depenent de la manera de conducció en el qual et trobis.
Cap d’aquests problemes els hem trobat mai amb el Type R: els seus frens es mouen amb força, és més que còmode en la seva lànguida configuració de la suspensió i no ens agrada el soroll fals.
Per a això, el motor continua sent el mateix, amb 316 CV i 295 lb de pic produïts per un turbo i un motor de 2,0 litres. Acciona les rodes davanteres només a través d’una caixa del canvi manual de sis velocitats i un agressiu diferencial de lliscament limitat.
El Type R del mercat estatunidenc tindrà un canvi de marxes més curt,H