El Repsol Ral·li Team estava preparat per a reenganxar-se a la prova en al categoria Dakar Experience després d’haver solucionat l’avaria en el turbo del seu BV6.
“Quan pel iritrack ens van desaconsellar passar de nit les dunes, crèiem que l’organització tenien alguna solució i aquest va ser el nostre error”.
“És una pena, perquè l’equip havia treballat molt dur per a poder continuar i acumular quilòmetres de cara a pròximes edicions”.
Per primera vegada en les seves cinc participacions amb cotxe, Isidre Esteve ha hagut d’acomiadar-se abans d’hora del Dakar. Aquest dilluns, la direcció de carrera no li ha admès en la categoria ‘Dakar Experience’, decisió que impedirà al Repsol Ral·li Team prendre la sortida de l’etapa de demà, tal com pretenia després de no completar la d’ahir.
El prototip BV6 de l’ilerdenc es va quedar sense turbo cap al quilòmetre 150 de la setena etapa i, a partir d’aquí, va viure una autèntica odissea, en ser remolcat per un camió d’assistència durant 8 hores en les quals només van poder recórrer un centenar de quilòmetres. Just abans d’afrontar la zona final de dunes, ja de nit, l’organització els va aconsellar continuar per carretera fins al campament, on van arribar entrada la matinada.
L’equip d’Isidre Esteve havia aconseguit reparar l’avaria amb el propòsit de reenganxar-se al Dakar 2020 demà dimarts. La intenció era seguir dins de la categoria ‘Dakar Experience’, creada en aquesta edició perquè els pilots que no finalitzen una etapa puguin continuar, encara que en una classificació paral·lela. El Repsol Ral·li Team ha realitzat avui tots els tràmits pertinents, però direcció de carrera ha optat per no admetre-li, a causa de la seva condició de pilot d’elit.
“Ahir ens vam sortir de la pista perquè ens van aconsellar pel iritrack no passar les dunes de nit per un tema de seguretat. Els vam fer cas i arribem al campament per carretera, creient que havien pensat una solució i que podríem continuar competint. Així ho hem sol·licitat, però aquesta tarda ens han comunicat que el reglament no ens ho permetia. L’error va ser nostre per confiar en una possibilitat que mai ha existit”, resumia amb resignació Isidre Esteve.
Una vegada assumit l’abandó, l’ilerdenc reconeixia que “ha estat una veritable llàstima perquè l’equip havia treballat molt dur per a reparar l’avaria a temps per a poder prendre la sortida. El nostre desig era completar les etapes que falten i arribar a la meta, per a acumular el màxim de quilòmetres possibles de cara a pròximes edicions del Dakar”.
A pesar de la garrotada que ha suposat l’inesperat abandó, el pilot del Repsol Ral·li Team feia una lectura positiva del seu pas pel Dakar 2020 de l’Aràbia Saudita: “Hem demostrat que, si no tenim problemes ni cometem errors, som competitius, la qual cosa ens fa ser optimistes de cara al futur”.