Nani Roma torna a guanyar una etapa del Dakar 10 anys després

Es tracta de la primera victòria de Ford en aquesta edició

Havia de ser en la desena etapa i deu anys després de la seva última victòria quan Nani Roma i Àlex Haro aconseguissin el primer triomf per a Ford en aquesta dura edició del Dakar. Entre Haradh i Shubaytah (Aràbia Saudita), la parella catalana han aconseguit la victòria al volant del Ford Raptor T1+, completant els 120 quilòmetres de la jornada amb una actuació impecable, superant Lucas Moraes i Armand Monleón (Toyota) per només 18 segons.

En la classificació general, el sud-africà Henk Lategan (Toyota) ha aprofitat un ensorrament de Yazeed Al-Rajhi (Toyota) al quilòmetre 83 per recuperar el lideratge. Ara, Lategan té un avantatge de 2’27 sobre el saudita.

lategan toyota hilux etapa 10 dakar 2025

Mentrestant, Mathias Ekström (Ford) es manté en tercera posició, tot i estar a 26’46 del líder. Per la seva banda, Nasser Al-Attiyah (Dacia), que obria la jornada, ha perdut molt temps després de perdre’s al quilòmetre 9, quedant ara a més de 30 minuts (30’21) del primer lloc.

Sort desigual resta de catalans

Tot i copsar la primera i segona posició en l’etapa d’avui, les coses no han anat igual de bé per la resta de catalans. Oliveras, copilot de Yacopini, ha acabat en novena posició la jornada i continuen setens de la general com a millors catalans classificats.

Nandu Jubany i Marc Solà han acabat en 44a posició l’etapa d’avui, però han pujat una posició més en la general, ara són 29ns i en Nandu és el millor pilot català classificat entre els Ultimate. Isidre Esteve i Txema Villalobos han patit avui en una etapa tan ràpida, la parella catalana ha acabat en 112a posició i han perdut alguns llocs a la general després de moltes etapes consecutives d’escalada; ara es troben en 35a posició.

Una actuació històrica de Dania Akeel

Pau Navarro (ESP) and Lisandro Sisterna (ARG) of Red Bull Off-Road Junior Team race during stage 10 of Rally Dakar 2025 from Haradah to Shubaytah, Saudi Arabia on January 15, 2025 // Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool // SI202501150186 // Usage for editorial use only //

Dania Akeel, pilot saudita al volant d’un Taurus i copilotada pel francès Stéphane Duple, ha sorprès amb una gran actuació que li ha permès pujar al tercer lloc del podi de l’etapa, a 1’40 de Roma. Aquesta fita també li ha donat la victòria a la categoria Challenger. Amb aquest triomf, Akeel es converteix en la quarta dona que guanya una etapa al Dakar, després de Jutta Kleinschmidt, Cristina Gutiérrez i Sara Price.

Bones notícies pels interessos dels pilots de casa, Pau Navarro ha pujat a la tercera posició de la general després dels problemes de Paul Spierings durant l’etapa d’avui. L’actuació de Navarro ha estat molt bona avui acabant setè de la general i es troba en 22a posició de la general.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments