Al Attiyah: «Gaudiré més quan Sainz i Peterhansel no portin un buggy»

Després de guanyar l’any passat el Dakar amb el Toyota Hilux de tracció a les quatre rodes, Nasser Al Attiyah ha acabat segon en l’edició de 2020 a sis minuts del buggy de MINI X-Raid de dues rodes motrius de Carlos Sainz.

Encara que el marge ha estat petit, els 4×4 només van guanyar tres de les 12 etapes del Dakar 2020, amb Al-Attiyah, el seu company d’equip Giniel de Villiers i el pilot amb el MINI 4×4 Vaidotas Zala aconseguint un triomf cadascun. Per altra part, entre Sainz i el seu company Peterhansel es van alçar amb vuit etapes.

«Aquest [Hilux] és una evolució completa, però hem reduït la brida [que restringeix l’entrada d’aire al motor] 1 mm i aquest és el problema. Des de l’inici [de la prova] hem perdut una hora pel mil·límetre de diferència», explica Al Attiyah.

«No vull dir res dolent, però la normativa entre el buggy i el 4×4 no és justa. Per exemple, els últims tres o quatre anys amb el Peugeot [buggy], quan venien ho feien amb un bon cotxe».

«El mes vinent analitzarem totes les dades, tenim tota la informació dels MINI i dels de Toyota, i la FIA haurà d’organitzar, perquè tindrem tota l’avaluació i el buggy és més ràpid que el 4×4».

«Gaudiré més quan vegi a Carlos i a Stéphane portar un 4×4, no un buggy.»

La normativa permet als buggies muntar una brida de 39 mm, mentre que als 4×4 atmosfèrics se li va retallar el diàmetre de 38 mm a 37 mm abans del Dakar de 2019 al Perú, que no obstant això sí que va guanyar Toyota.

«Si es compara amb el novembre passat en [el Ral·li de] Marroc, ens vam quedar completament sorpresos aquesta vegada, perquè després que al Marroc estàvem liderant, ara ha estat una història diferent».

«Per a mi, el MINI portava el motor limitat al Marroc i aquí anava al màxim, no hi ha dubte”.

«Si veus el segon cotxe de tracció a les quatre rodes, a quants minuts està de mi? Molts. Sempre vaig estar apretant, fins i tot amb el MINI. Els 4×4 estan massa lluny. No és fàcil».

No obstant això, Al-Attiyah no va voler quedar com un mal perdedor i va reconèixer el treball fet pels seus rivals.

«Va ser una gran lluita i ben fet per Carlos, per Stéphane i per mi.»

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments