WRC – Prèvia WRC 2 i WRC 3 del Ral·li Monte-Carlo 2020

Per a l’any 2020, el WRC 2 acull als equips secundats per marques oficials amb cotxes R5, mentre que el WRC 3 està obert a vehicles d’idèntiques especificacions que siguin gestionats per equips privats.

L’elecció dels pneumàtics serà clau i, amb la participació de Citroën, Ford i Hyundai, la batalla pels honors del WRC 2 a Monte-carlo serà molt ajustada.

Mads Østberg torna a posar-se al volant d’un C3 R5 després d’una difícil temporada 2019. Encara que no competeix aquí des de 2016, el noruec està ansiós per emportar-se a casa el màxim de punts de la temporada en la cursa inaugural.

«Vam treballar molt en el desenvolupament del cotxe l’any passat, amb les principals evolucions, sobretot pel que fa als frens, la suspensió i el rendiment del motor. Això hauria de donar-nos un cert avantatge en el 2020», comenta Østberg.

Hyundai ha contractat els serveis dels joves i ràpids Nikolay Gryazin i Ole-Christian Veiby per a pilotar els i20s. Malgrat les seves edats, tots dos pilots tenen molta experiència amb els R5 i estaran desitjant impressionar.

«Serà la primera vegada que correm amb el cotxe en un tram oficial, i estem segurs que podem utilitzar la nostra experiència en la categoria R5 per a obtenir un bon resultat», explica Veiby.

M-Sport Ford també presentarà dues unitats del Fiesta R5 MkII. Adrien Fourmaux va impressionar en nombroses participacions l’any passat amb un Fiesta de la generació anterior i serà un dels quals es vegin aquest cap de setmana. «L’any passat, en el meu debut, vam acabar segons en el WRC 2 i desens en la general.Enguany tinc més experiència i vull lluitar pel podi i, per què no, la meva primera victòria en la categoria».

L’estrella britànica Rhys Yates pilotarà el segon Fiesta, fent el pas a l’equip després de pilotar un Skoda Fabia privat en 2019.

WRC 3

La lluita pels honors del WRC 3 serà igual d’emocionant. Una impressionant inscripció, formada per 13 cotxes R5, compta amb pilots com Nicolas Ciamin, Paolo Nobre i l’aspirant italià de M-Sport Ford, Pedro.

Amb tan sols 24 anys, Yohan Rossel pot no tenir tanta experiència com alguns dels seus rivals. No obstant això, el jove es va adjudicar la victòria en el campionat francès d’asfalt en 2019 i també podria brillar.

Ciamin també pilotarà un C3 R5 que ja va conduir en algunes proves de 2019.

D’altra banda, Eric Camilli té l’experiència al seu favor, ja que inicia el seu cinquè Ral·li de Monte-carlo, per la seva banda Umberto Scandola també estarà present amb un i20.

Stéphane Sarrazin no és aliè als desafiaments que ofereix el Ral·li de Monte-carlo. El francès ha acabat entre els cinc primers de la classificació general en quatre ocasions i espera afegir una victòria en el WRC 3 a el seu palmarès.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments