CIRCUITS – 24H de Daytona 2020: Segon triomf consecutiu de Wayne Taylor Racing

Segona victòria consecutiva per a Wayne Taylor Racing/Konica Minolta Cadillac DPi-V.R de Ryan Briscoe, Scott Dixon, Kamui Kobayashi i Renger van der Zande en les 24 hores de Daytona, després d’una carrera que van controlar bé sense dominar, i que va acabar amb una distància rècord recorreguda, com a resultat de les poques interrupcions, bastant diferent del que la pluja «va obligar» l’any passat.

Wayne Taylor Racing va obtenir dues victòries consecutives en el que va ser l’inici de la temporada de IMSA WeatherTech SportsCar. El Cadillac Dpi-V.R #10 va passar per la línia de meta 1’05» per davant del Mazda DPi #77 del Mazda Team Joest d’Oliver Jarvis, Tristán Núñez i Olivier Pla, que va superar una penalització per avançament irregular sota banderes grogues, en la 11a hora.

El Cadillac Dpi #5 de Mustang Sampling Racing/JDC-Miller MotorSports de João Barbosa, Sebastien Bourdais i Loic Duval. Va acabar en el podi després d’una carrera relativament sense problemes.

Els guanyadors no es van deslliurar dels contratemps, i només a partir de la meitat de la carrera, en la 13a hora va començar un llarg període al capdavant de la carrera, que va durar diverses hores, fins a la 18a, quan el Cadillac Dpi #5 de Mustang Sampling Racing/JDC-Miller MotorSports de João Barbosa, Sébastien Bourdais i Loic Duval van seguir endavant després que Ryan Briscoe fos obligat a un Stop&Go de 60 segons per entrar en el pit lane amb bandera vermella durant el quart ‘Full Course Yellow’. Després Briscoe, que encara tenia problemes amb la direcció assistida abans de la penalització, va fer una impressionant recuperació, tornant a la davantera a quatre hores del final de la carrera.

Es van completar 833 voltes, superant l’anterior rècord de distància de 808 voltes, aconseguit en 2018. Aquesta és la tercera victòria de l’equip en els últims quatre anys.

Quart lloc per l’Acura Dpi #6 del Team Penske de Dane Cameron, Juan Pablo Montoya i Simón Pagenaud, que va acabar 5 voltes darrere dels guanyadors, cinquè lloc per al JDC-Miller MotorSports Cadillac Dpi #85 de Juan Piedrahita, Matheus Leist, Chris Miller i Tristan Vautie.
Sisè lloc per al Mazda Dpi, #55 Mazda Team Joest de Jonathan Bomarito, Harry Tincknell i Ryan Hunter-Reay.

Desafortunadament, els homes del Cadillac Dpi #31 de Whelen Engineering Racing, Felipe Nasr, Mike Conway, Pipo Derani i Filipe Albuquerque, van pujar al tercer lloc on van romandre dues hores, entre la 13a i 14a hora, van pujar al segon lloc en la 15a hora, però des de llavors van patir seriosos problemes amb la caixa del canvi. Van perdre vuit voltes en l’hora 20, van ser cinquens en aquest moment, van acabar setens, deu voltes per davant del mort #7 Penske Acura DPi.

En el LMP2 va gunayar l’Oreca LMP2 07 #81 de DragonSpeed USA amb Ben Hanley, Henrik Hedman, Colin Braun i Harrison Newey, dues voltes per davant de PR1 Mathiasen Motorsports per Nick Boulle, Gabriel Aubry, Ben Keating i Simon Trummer.

En GTLM, gunyaven el BMW M8 GTE #24 del BMW Team RLL de Jesse Krohn, John Edwards, Chaz Mostert i Augusto Farfus, 14.010s per davant del Porsche 911 RSR – 19 #912 de Earl Bamber’s, Laurens Vanthoor i Mathieu Jaminet. Tercer per al Porsche 911 RSR – 19 #911 de l’equip Porsche GT de Nick Tandy, Fred Makowiecki i Matt Campbell.

En GTD, va guanyar el Lamborghini Huracan GT3 #48 de Paul Miller Racing de Bryan Sellers, Madison Snow, Corey Lewis i Andrea Caldarell, 21.908s per davant del Lamborghini Huracan GT3 #44 del GRT Magnus de Marco Mapelli, Spencer Pumpelly, John Potter i Andy Lally. Tercer lloc per a l’Audi R8 LMS GT3 #88 del WRT Speedstar Audi Sport de Mirko Bortolotti, Rolf Ineichen, Daniel Morad i Dries Vanthoor.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments