Ja és una realitat: la quarta generació del Seat León ja és aquí. Els dissenyadors de el cotxe més venut a l’Estat (amb 2,2 milions d’unitats venudes) tenien un desafiament per mantenir la tendència ascendent que ha aconseguit el León en la seva anterior generació.
A més d’unes dimensions totalment noves i un disseny innovador, amb moltíssima personalitat, el nou Seat León estrenarà les primeres versions híbrides endollables i micro híbrides de Seat. Tot això, amanit amb les últimes novetats tecnològiques en assistència a la conducció, connectivitat i seguretat.
Seat León IV: plataforma i dimensions
El nou Seat León IV s’ha revelat en les seves dues carrosseries, cinc portes i acquainted Sportstourer, totes dues amb més longitud (+ 86 i + 93 mm, respectivament) que es tradueix, principalment, en unes proporcions totalment noves i un habitacle més espaiós. Les dues carrosseries s’assenten sobre la mateixa plataforma modular transversal que vam conèixer al VW Golf 8, la MQB Evo, la mateixa també que Audi A3 i Skoda Octavia (i que l’anterior León, però millorada). Pel que fa a dimensions, aquest nou León IV ha fet una bona estirada, a diferència d’un VW Golf 8, que va créixer uns pocs mil·límetres.
El compacte de Seat s’ha incrementat la longitud (4,368 metres) en 86 mm, dels quals 50 mm s’han destinat a augmentar la distància entre eixos (2,686 metres), i en conseqüència l’espai interior, i l’altra part, majoritàriament, al frontal. L’amplada (1,80 metres), perd 17 mm i l’altura (1,456 metres) són només 3 mm menys. El maleter es manté intacte en la carrosseria de cinc portes (380 litres), mentre que amb l’acquainted ha crescut 30 litres, fins als 617 finals.
Les versions de cinc portes seran les que obrin la veda: ja s’estan fabricant i arribaran a les carreteres a l’abril. El León ST, per la seva banda, arrencarà la seva producció al març i les seves vendes al juny.
Seat León IV: un disseny trencador
És, sens dubte, el més destacable i del que més es va parlar del Seat León IV. El seu disseny parteix d’unes proporcions que canvien per complet el que hem vist en les anteriors generacions, i que al seu torn les bases per als futurs cotxes de la marca. Gairebé com un «mini GT», el frontal s’ha allargat, amb un tall més vertical respecte a un capó més musculós, la cabina, més assentada sobre l’eix posterior, també. L’equip de dissenyadors ha buscat la simplificació, tant per dins com per fora, però donant-li alhora una força visual major. Perquè, com podràs veure amb els teus propis ulls, caràcter no li falta al Seat León de quarta generació: « Nosaltres simplifiquem el que sembla difícil geomètricament parlant.»
A simple vista, és impossible reconèixer tots els detalls que amaga la carrosseria. Davant es juga amb les formes, amb la profunditat, de manera que els fars, més afilats, semblen amagar-se quan el mires a vista de tres quarts, i també amb la lleugeresa, ja que el frontal sembla surar. La vista de perfil és la que sembla canviar menys, però també té una feina de simplificació i, sobretot, d’unió entre una zona davantera i una zona posterior amb una personalitat totalment diferent. La línia horitzontal que surt de el far davanter es perllonga fins a enrere, desapareixent i tornant a sorgir quan apareix la saga.
Aquí, a la part del darrere, el pilot lluminós horitzontal sobresurt i dóna la sensació de jugar el paper d’un spoiler. Just aquí arrenca, cap avall, una curvatura que, com a novetat, enllaça al mil·límetre amb la forma de el para-xocs del darrere, com si d’un únic volum es tractés. Són detalls que semblen escapar a primera vista, però que han tingut un llarg treball darrere. I fixa’t en la tipografia : també ha canviat, de manera que ara sembla estar escrita a mà.
Seat León IV: interior senzill però tecnològic
El habitacle de el nou Seat León pretén transmetre la mateixa sensació de simplicitat, caràcter i lleugeresa que a l’exterior, i fins i tot detalls com les entrades d’aire recalquen el disseny de la graella frontal. El quadre de comandament s’eleva. La pantalla tàctil de 10 polzades (8 polzades en altres acabats) ja no està incrustada en el quadre de comandament i apareix en posició semi flotant .
Pràcticament tots els botons han desaparegut, guardant-pels propis que tingui la pantalla tàctil o els de el volant. La mateixa pantalla té a la part Harmful tres zones a manera de barres de desplaçament capacitius , mitjançant els quals es podran controlar alguns paràmetres de l’climatitzador (trizona), de la ràdio i de el navegador; fent doble clic en en aquesta part, a més, es podran encendre els seients calefactables i ampliar o disminuir el zoom dels mapes. Després del volant, la instrumentació digital, el conegut com «Digital Cockpit», serà opcional .
Seat León IV: motors
La gamma mecànica és la mateixa que vam conèixer amb el Golf, la qual cosa suposa a Seat un gran pas endavant en el seu model més emblemàtic: es manté l’aposta pels motors de gasolina, dièsel i aquesta versió TGI de GNC que tanta satisfacció abolish en la marca (fins 440 km en mode gas), i arriben noves versions d’hibridació suau amb xarxa elèctrica de 48 Volts, així com els primers híbrids endollables. No hi haurà versió elèctrica , ja que es reserva per a l’imminent el-Born, ni versió Cupra. Serà la marca amb aquesta mateixa denominació la que agafi el guant en les pròximes variants esportives de el model compacte.
En gasolina, l’oferta arrenca amb el tricilíndric 1.0 TSI de 90 i 110 CV , continua amb el 1.5 TSI tetracilíndric de 130 CV i 150 CV (aquest últim amb Gestió Activa de Cilindres, amb opció de canvi DSG i amb turbo fix, la resta de geometria variable), i la remata 1 versió 2.0 TSI de 190 CV amb canvi DSG. El canvi de doble embragatge compta amb una novetat tècnica interessant en la gamma León: ara, el selector de marxes ja no està connectat a la caixa de canvis de forma mecànica , sinó a través de la gestió electrònica. Les variants de 110 i 150 CV poden rebre la etiqueta ECO quan se’ls acoblament la tecnologia micro híbrida en les noves versions ETSE .
La gamma dièsel, com en el Golf, fa desaparèixer el 1.6 TDI per cedir tot el protagonisme al 2.0 TDI Evo de 115 i 150 CV , amb nou sistema de reducció catalítica SCR amb dosificació doble de l’AdBlue . I per posar la cirereta a el pastís, el nou Seat León eHybrid amb tecnologia híbrida endollable , disponible amb carrosseries de 5 portes i acquainted. Muntarà el motor de gasolina 1.4 TSI, amb un altre elèctric i el canvi DSG, per a una potència combinada de 204 CV . La bateria de ions de liti, de 13 kWh, garanteix 60 quilòmetres en manera cent per cent elèctric i l’etiqueta ZERO de la DGT.
Per als que busquin el costat més esportiu en les versions FR, podran escollir el sistema DCC amb el sistema adaptatiu de suspensions i xassís , que ha evolucionat també per a aquesta nova generació. S’inclouen a més quatre maneres de conducció : Eco, Long-established, Sport i Particular person.