CLÀSSICS: Barcelona acull la sortida del Ral·li Monte-Carlo Historique 2020

Un total de 14 participants de la 23a edició del Ral·li Monte-Carlo Historique van sortir del podi instal·lat a l’Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona a les 19 hores. Pilots i copilots van iniciar el recorregut cap a Mònaco per disputar la prova de regularitat més important del món en la seva disciplina. Aquesta competició reuneix a alguns dels vehicles clàssics que van participar entre 1911 i 1980 en la versió de velocitat del mític ral·li.

També van sortir altres participants des de Reims (França), Bad Hombourg (Alemanya), Milà (Itàlia) i Monte-Carlo (Mònaco). Dimecres passat ho van fer els inscrits de Glasgow (Escòcia) i Atenes (Grècia). En total, 310 equips estan inscrits a la prova. Concretament, els vehicles clàssics que surten de Barcelona recorreran 958 km fins arribar al municipi francès. Una vegada allà, l’etapa de concentració haurà acabat i tindran lloc les dues primeres proves de regularitat, que finalitzaran el dissabte a Champ de Mars (Valence). D’aquesta forma es donarà inici a la competició en forma de ral·li.

El millor equip espanyol de 2019 obre la sortida amb un Porsche de 1969

El Porsche 911S 2.0 de 1969 (amb el número 52), pilotat per David Nogareda i Sergi Giralt, va ser el primer en baixar del podi barceloní. Aquest tàndem va aconseguir el millor resultat per Espanya en l’última edició de la competició: onzens de la general del ral·li. A més, van quedar sisens en mitjana alta i tercers de la categoria III. Malgrat la dificultat que presenta el ral·li, enguany tornen per classificar-se entre els deu primers.

El Seat 1400B de 1957 tanca la sortida

Després d’aquest equip, van sortir dues parelles conegudes que són especialistes en la disciplina de la regularitat. D’una banda, els Víctor Sagi pare i fill, que piloten el Porsche 911S 2.0 de 1968 (número 73). I, d’altra banda, Juan i Álvaro Rollán, dirigint el Porsche 911 T 2.2 de 1970 (número 81). Després d’ells, van arrancar la resta d’inscrits fins a completar els 14 que surten de Barcelona. Els participants Josep Maria ‘Mia’ Bardolet i Eloi Alsina van tancar la sortida al volant d’un Seat 1400B de 1957 (número 307), el cotxe més antic dels que van partir des de la capital catalana. En concret, ho van fer en un dels tres Seat Històrics que es presenten a la prova.

En total, van sortir 8 tripulacions nacionals, 4 de franceses, 1 d’argentina i 1 d’andorrana. Entre les marques representades estan Seat (4), Porsche (3), Autobianchi (2) Datsun (1), Renault (1), Lancia (1), BMW (1) i Citroën (1).

RACC, 18 anys donant forma a la cerimònia de sortida

Abans de la sortida, van tindre lloc les verificacions administratives i tècniques a l’Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona (Passeig del Taulat, 262-264, Barcelona) i, a continuació, han quedat els cotxes exposats. Durant tota la tarda, un bon nombre d’aficionats al món del motor es van donar cita per viure aquest esdeveniment, que es repeteix de manera ininterrompuda a Barcelona des de fa 18 edicions.

El Ral·li Monte-Carlo Historique té un llarg itinerari. Aquest inclou, a més de la citada etapa de concentració iniciada el divendres, una altra de classificació que se celebra el diumenge 2 de febrer, una etapa comuna que té lloc els dies 3 i 4 i l’etapa final que tancarà la prova durant la matinada del 4 al 5 de febrer, amb la capital del principat com a centre neuràlgic.

Després de la celebració fa només una setmana del 88è Ral·li Monte-Carlo de velocitat, amb el qual es comparteixen diversos trams, els equips preveuen trobar condicions meteorològiques especialment adverses, amb neu i gel, que poden dificultar molt la conducció i el compliment de les mitjanes de temps marcats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments