CATALÀ: Genesca-Villani s’emporten el Rally Lloret de Mar 2020

  • Eduard Pons-Alberto Chamorro (Skoda Fabia R5) segons i José Luis García-Javier Moreno (Citroën DS3 N5), tercers
  • Xavier Domingo-Antoni Moragas (BMW M3), els millors en Regularitat Súper Sport
  • Josep M. Molas-Albert Sánchez (VW Golf), guanyen la disputada Regularitat Sport
  • Excel·lent ambient de ral·lis en la capital de la Costa Brava

Lloret de Mar s’ha vestit de gala per a acollir la setena edició del ral·li que porta el seu nom, municipi que ha tornat de manera brillant al lloc que li correspon com a capital del món dels ral·lis. L’equip Richard Genesca-Jean René Villani (Toyota Celica GT-Four ST205) s’ha endut la victòria de la prova d’una manera clara. El duo francès s’ha anotat 6 escratx i ha protagonitzat una bonica lluita contra el Subaru Impreza STi R4 pilotat pel seu fill, Arnaud Genesca, en equip amb Adrien Carrere.

Eduard Pons-Alberto Chamorro (Skoda Fabia R5) i José Luis García-Javier Moreno (Citroën DS3 N5) han ocupat les altres dues posicions de podi. En Regularitat, Xavier Domingo-Antoni Moragas (BMW M3) han aconseguit vèncer en Súper Sport, mentre que Josep Maria Molas-Albert Sánchez (Volkswagen Golf) ho han fet en la molt disputada categoria Sport.

El Passeig Marítim de Lloret ha tornat a ser la seu d’un ral·li, acollint parc tancat, podi de sortida i arribada i parc d’assistència d’aquesta cursa recuperada després de 26 anys. En aquest marc amb tanta història automobilística han lluït d’una manera espectacular els 87 vehicles que han participat en la prova, 12 d’ells vehicles Legend d’exhibició, gairebé hora i mitja de cotxes passant pels trams que han estat seguits per un gran nombre d’aficionats durant els dos dies.

Aquest 7 Rally Lloret de Mar ha inaugurat el Campionat de Catalunya de Ral·lis, a més de la temporada de curses de V-Line Org. La prova va arrencar el divendres a la tarda disputant-se dues passades pels trams “Tossa-Sant Grau” (14,184 km), “Collsaplana” (7,462) i “Pla dels Arenes” (5,134), encara que el primer dels passos per aquest tram va haver de neutralitzar-se.

Els dos equips francesos dels voltants de Perpignan, Richard Genesca-Jean René Villani i Arnaud Genesca-Adrien Carrere, sortien molt forts i s’anotaven els primers escratxos del dia, respectivament “Tossa-Sant Grau” i “Collsaplana”, mentre que Arnaud també marcava el millor temps en el segon pas per “Tossa-Sant Grau”. En la segona passada per “Collsaplana” el duo Pons-Chamorro aconseguia guanyar, mentre que García-Moreno s’adjudicaven “Pla de les Arenes”. D’aquesta manera, Arnaud Genesca tancava la jornada com a líder, seguit a 5,9 segons de Richard Genesca i a 21” d’Eduard Pons.

En l’etapa disputada aquest dissabte, la més llarga amb 73,658 km contra el cronòmetre, s’ha celebrat una doble passada a les especials “Pujada Els Àngels” (9,484 km), “Santa Pellaia” (9,920) i “Canyet” (17,425). Els dos equips francesos partien com a grans aspirants al triomf i des de l’inici deixaven clar que la lluita per l’or seria cosa de tots dos.

Richard Genesca s’anotava el primer i el tercer tram del dia, mentre que Arnaud Genesca ho feia en el segon. Així, el del Toyota li treia la primera plaça provisional al del Subaru, pare i fill respectivament, i mantenien així l’emoció al final del primer bucle separats per només 7,8 segons. Mentrestant, Pons marcava un bon ritme per a mantenir-se en la tercera posició de podi, encara que José Luis García i Josep Maria Martínez-Gabriel Jiménez (BMW M30 E30) pressionaven i retallaven distàncies.

El bucle de la tarda començava amb males notícies per a Arnaud Genesca, que no podia iniciar la desena especial a causa d’una avaria mecànica que el deixava fora de combat i aplanava el terreny a Richard Genesca. Els francesos aconseguien la resta d’escratxos del dia i, finalment, portaven el seu Toyota Celica exKankkunen a la part més alta del podi. Eduard Pons-Alberto Chamorro aconseguien la segona posició i José Luis García-Javier Moreno, la tercera.

Victoria en Clàssics per a Martínez-Jiménez (BMW M3), seguits de Ventura-Julià (VW Golf) i Cervera-Inés (Ford Escort). En R2, el triomf se l’han emportat Bosch-Carreiras (Peugeot 208), cinquens de la general, seguits de Sucarrat-García (Renault Clio), guanyadors en grup N.

Lluita en Regularitat Sport

Si en Regularitat Súper Sport la igualtat no va aflorar, guanyant amb tota claredat Xavier Domingo-Antoni Moragas (BMW M3), en Regularitat Sport la cosa va estar molt més disputada, aconseguint el triomf in extremis Josep Maria Molas-Albert Sánchez (Volkswagen Golf), en dura lluita amb Albert Rosa-Jan Rosa (Renault 5 GT Turbo) i Joan Sabaté-Maggie Gutiérrez (Alfa Romeo Alfasud).

D’aquesta manera concloïa una molt exitosa setena edició d’aquest recuperat ral·li organitzat per V-Line Org. que ha agrupat en una mateixa cursa una gran quantitat de vehicles clàssics i moderns de gran qualitat mecànica i de pilots, la qual cosa demostra la gran acceptació que té Lloret de Mar com a nucli de ral·lis.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments