BMW X5 y X6 2020: noves versions «híbrides»

Les gammes dels SUV BMW X5 i X6 rebran la nova versió dièsel xDrive40d són sistema d’hibridació suau Light-Hybrid de 48V.

La potència màxima declarada per a aquesta versió micro-híbrida dièsel xDrive40d dels BMW X5 i X6 és de 340 CV, mentre que el parell motor declarat per la marca germana es queda en uns notables 700 Nm. En termes de consums i emissions, per al X5 xDrive40d s’anuncia una despesa mitjana de 5,9-6,4 l/100 km i 154-167 g/km de CO₂, mentre que per al X6 xDrive40d les xifres oficials són un consum de 5,8-6,2 l/100 km i unes emissions de 153-164 g/km de CO₂.

El motor dièsel 3.0 de sis cilindres en línia de les versions xDrive40d dels BMW X5 i X6 incorpora tecnologia TwinPower Turbo amb sistema de sobrealimentació mitjançant un turbo de dues etapes i injecció piezoelèctrica de combustible de tipus customary rail. Tota la força d’aquests SUV es transfereix a l’asfalt o la superfície per la qual s’estigui circulant a través d’un canvi automàtic Steptronic de 8 velocitats amb convertidor de parell i a través del sistema de tracció intel·ligent a les quatre rodes BMW xDrive.

BMW X5 i X6 2020: noves versions dièsel micro-híbrides de 48V per als SUV

El sistema de tractament dels gasos i d’emissions NOx (òxids de nitrogen) introduït per BMW el 2012 rep ara diverses millores, amb la presència d’un convertidor de catalitzador d’oxidació i un recobriment SCR en el filtre de partícules. Per a una reducció òptima de les emissions d’òxid de nitrogen, s’ha integrat una segona unitat de dosatge en la sortida del sistema SCR. Amb aquests canvis, els nous BMW X5 xDrive40d i BMW X6 xDrive40d ja estan adaptats per a complir amb els requeriments ambientals de la norma d’emissions Euro 6d, que entrarà en vigor a principis de 2021.

BMW X5/X6 xDrive40d: així funciona el seu nou sistema micro-híbrid o d’hibridació lleugera

El nou motor dièsel és assistit pel generador d’arrencada de 48 volts del sistema d’hibridació suau. La potència elèctrica addicional de 8 kW (11 CV) promou el lliurament de potència espontània i l’eficiència del sistema d’accionament del motor. L’impuls elèctric que aporta aquest sistema millora la dinàmica en començar i accelerar. Gràcies a la potència elèctrica addicional, el motor de combustió pot funcionar a velocitats constants amb uns pics de consums més reduïts.

El generador d’arrencada obté l’energia necessària de la bateria de 48 volts, que també subministra energia a totes les funcions de conducció elèctrica a través del sistema elèctric del vehicle de 12 volts. La bateria es carrega mitjançant la recuperació durant les fases de deceleración i frenat. D’altra banda, el generador proporciona una arrencada espontània i de baixa vibració i ajuda al reinici del motor de combustió quan s’utilitzen les funcions Acte Birth Close i l’opció «navegant» o “a vela”, en la qual el motor de combustió pot arribar a desconnectar-se. Aquesta “funció a vela” es pot arribar a activar amb les maneres de conducció Eco-Pro i Confort.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments