El «germà» català del VW ID.3 va ser capturat en forma de prototip camuflat, notant les similituds amb l’ID.3, però amb l’ADN Seat.
El seu nom dedicat al barri barceloní del Born, serà el primer cotxe elèctric de Seat (treient el Mii Electric) i tindrà ID3 com a referent, amb la seva presentació programada per al Saló de l’Automòbil de Ginebra. Si ens fixem en el prototip presentat a Ginebra a 2019, veurem el cotxe pràcticament acabat.
El-Born serà el segon model que descobreix el grup VW en veure la llum. Es posarà a la venda després de la sortida de l’ID.3 al mercat. La mecànica i l’alineació de l’oferta seran similars a les del cotxe alemany.
Disposarà d’una bateria de 62 kWh i un motor de 100 CV, serà capaç de fer 0 – 100 km/h en 7,5 segons. Compatible amb 100 supercargadors de corrent continu, permetent recarregar en 47 minuts el 80% de la bateria. L’autonomia és de 420 km, amb un complex sistema de gestió tèrmica per maximitzar l’autonomia.
El Seat El-Born es fabricarà, al costat del VW ID.3 a la fàbrica Zwickau i on el primer Skoda elèctric fabricat amb la mateixa base i amb l’estil, encara per descobrir, del prototip Vision E.