El futur dels Hipercars es complica. El Valkyrie d’Aston Martin no sortirà endavant a mitjà termini.
Els Hipercotxes van ser l’aposta de ACO per a reemplaçar els LMP1 al final de les seves vides i sense l’interès dels nous constructors. La voluntat era recuperar una mica de l’esperit de GTD i portar a la pista prototips o evolucions de hipercoches. Toyota s’ha compromès i ja ha mostrat imatges del seu cotxe, el Glickenhaus.
Però la primera baixa ja ha aparegut, abans del començament de la nova era de resistència, Aston Martin ha anunciat aquesta setmana la fi del projecte de la marca britànica de posar a la seva Valkyrie a la pista.
El factor principal d’aquesta edició és l’entrada de Lawrence Stroll que se centra en portar a Aston Martin a la F1 i vol assignar la major quantitat de fons possible a aquest projecte, posant el projecte WEC en un segon pla. També els vincles amb Ref Bull serà un obstacle per a l’avanç de Valkyrie com a cotxe de carreres.
Moment delicat
Aquest anunci arriba en el pitjor moment, en una etapa en la qual Rebelion ha anunciat la fi de la seva participació al campionat, la qual cosa ha fet que Peugeot consideri la seva entrada, i la marca francesa està avaluant la possibilitat de triar la LMDh.
El futur dels hipercotxes no sembla molt prometedor amb cada vegada més marques que s’interessen per la fórmula LMDh, sorgeixen seriosos dubtes sobre la idea de la ACO.