F1: Dia 2 dels test de pre-temporada 2020 al Circuit BCN Catalunya

Kimi Raikkonen va ser el més de la segona meitat del dia, amb el millor temps pe, però també aconseguint la primera bandera vermella de la temporada.

Va ser un altre dia relativament tranquil, amb moltes voltes fetes per tots els equips i amb un nou Mercedes que farà parlar.

Pierre Gasly va començar el dia amb una virolla a baixa velocitat, en un moment en el qual estava provant els fluxos d’aire, però va acabar la primera hora en la part superior de la fulla de temps.

Els temps estaven caient i Lewis Hamilton es va instal·lar en la part superior de la fulla de temps, no obstant això el major punt de discussió es va convertir en una innovació al volant de Mercedes. Les imatges mostraven a Hamilton movent el volant d’un costat a un altre en el que semblava ser un nou control per al W11, confirmat per Mercedes, que admet que té un nou sistema, però no explicava els efectes d’aquest sistema. Ja hi ha diverses explicacions i la més forta afirma que canviar el volant implica un canvi en l’eix davanter, per a guanyar més velocitat punta. Mercedes garanteix que la FIA estava al corrent del desenvolupament d’aquest sistema anomenat DAS i considera que la seva legalitat no està en dubte.

Aquest tema va absorbir l’atenció durant gran part del matí, ja que en la pista els pilots acumulaven voltes sense cap interrupció. Sergio Pérez va ser el més ràpid en la meitat del matí, però va ser destronat per Daniel Ricciardo qui fins prop del final va ser l’amo del millor registre, però en els últims minuts, Sergio Pérez va fer el millor temps novament. El Racing Point RP20 ha estat assenyalat com una còpia de Mercedes i ara com ara les actuacions en la pista semblen encoratjadores.

La gran notícia de la tarda va ser el retorn de Sebastian Vettel després d’haver estat donat d’alta ahir per a recuperar-se d’una grip. L’alemany va córrer tota la tarda i va fer un millor registre que el seu company d’equip. Els punts culminants van ser les puntes de Valtteri Bottas (al volant del W11 en la segona meitat del dia, en una jornada que es va escurçar amb problemes elèctrics per al finlandès) i Kimi Raikkonen, una sortida de pista de Romain Grosjean, només va ocórrer a 17 minuts del final amb l’Alfa Romeo de Raikkonen parat a la pista, provocant el primer “descans”de la temporada.

Conclou el segon dia de proves, quan tornem a veure un impressionant rècord de fiabilitat, i les primeres innovacions de l’any, que per tant donaran molt de què parlar.

Demà el circuit de Barcelona rebrà l’últim dia de proves d’aquesta setmana.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments