TURISMES: Neix el Pure ETCR, nova competició 100% elèctrica

PURE ETCR promet emocionants lluites en els circuits per a mostrar l’increïble potencial dels vehicles elèctrics d’alt rendiment. Aquest nou campionat reuneix l’esperit de la competició en pista en el seu sentit més pur i els turismes més potents del món. A més, PURE ETCR oferirà una nova plataforma perquè els majors fabricants d’automòbils mostrin la producció dels seus últims cotxes elèctrics en l’intens entorn de les carreres de cotxes.

REVOLUCIONARI FORMAT DE CARRERA ENTRE TURISMES

No sols els cotxes són nous, també ho serà el format de l’esdeveniment. Per a destacar les capacitats d’altíssim rendiment dels vehicles PURE ETCR de 500kw, cada cotxe serà posat a prova en una sèrie de lluites curtes i intenses, roda amb roda, en les quals els conductors posaran al límit els seus cotxes sense necessitat de realitzar tàctiques d’estalvi d’energia.

Un sorteig en directe dividirà els PURE ETCR en diferents grups en els quals es mantindrà als pilots del mateix fabricant separats per a la Batalla 1. Els cotxes comencen un al costat de l’altre i el conductor del primer grup té la primera opció de triar on s’alinea. Els guanyadors de la primera batalla avançaran als grups superiors en la Batalla 2, amb els subcampions enfrontant-se entre si i els pilots restants fent el mateix. Tots els guanyadors de la Batalla 2 avançaran a la Gran Final, amb els subcampions en la Final B i la resta dels pilots en la Final C.

Serà un format a l’estil Ral·liCross o, canviant d’esport, tipus eliminatoria de copa.

A mesura que avança la competició, s’atorguen més punts en totes les etapes excepte en la Batalla 3. L’actuació de cada cotxe és un tot o res en una sola volta i determinarà qui és el primer a triar la seva posició de sortida en cada final. El guanyador de la Gran Final és el Rei o la Reina de l’esdeveniment i serà automàticament el que obtingui més punts en la ronda.

INNOVACIONS CLAU EN EL DESENVOLUPAMENT


S’incorporen les ‘Portes de Sortida’, el ‘Mode Lluita’ i la ‘Zona Calenta’.

Únicament en els campionats de carreres en circuit, els cotxes s’alinearan un al costat de l’altre en cada ‘batalla’, dins de ‘Porta de Sortida’ gegant, que es convertirà en una de les peces centrals del format. Quan les llums s’apaguin, la porta s’obrirà i serà el moment que comenci l’acció a tota velocitat. Una vegada alliberat, cada conductor tindrà un ús de la funció «push to pass», alliberant energia i potència extra per a donar l’oportunitat d’avançar al cotxe que va davant.

Un ‘’Mode Lluita» – un plus de potència addicional, més petit – donarà al rival avançat l’oportunitat de recuperar la posició.

Els pilots i els equips es prepararan per a la batalla en la «Zona calenta», una àrea connectada on podran veure tota l’acció que es desenvolupa a la pista mentre els seus companys lluiten per aconseguir les millors marques. A continuació, es dirigiran directament als seus cotxes a les portes de sortida, assegurant una rotació ultraràpida entre unes batalles i unes altres.

Després de travessar la línia de meta, els cotxes són portats a l’Estació d’Energia; el centre d’una zona interactiva dins del paddock, on els afeccionats poden veure de prop com els vehicles es posen en marxa en un entorn segur i atractiu.

ETCR CALENDARI D’EXHIBICIÓ PER A 2020, TÍTOLS DISPONIBLES A PARTIR DE 2021


Quatre cites independents en 2020 per aquesta nova modalitat

En la temporada inaugural de PURE ETCR enguany, dos competidors per marca s’enfrontaran en cada esdeveniment i en cada pista per a lluitar per marques personals. Les llums dels semàfors s’apagaran en la primera batalla en l’espectacular Salzburgring, Àustria, com a part d’un esdeveniment doble amb l’WTCR – Copa Mundial de Turismes de la FIA, per a crear un festival de carreres de turismes del 24 al 26 de juliol. Una setmana més tard, la competició es traslladarà al Copenhaguen Historic Gran Premi, en el qual els competidors de PURE ETCR lluitaran per primera vegada en un circuit urbà.

Després d’una pausa durant l’estiu, el campionat es reprendrà en l’Inje Speedium – de nou amb l’WTCR – del 16 al 18 d’octubre amb l’esdeveniment final que se celebrarà en Guangdong, la Xina, el mes de novembre.

Abans, una cita que no cal perdre’s se celebrarà en el Festival de Velocitat de Goodwood, Regne Unit, del 9 al 12 de juliol, amb un cotxe de cada marca participant en carreres cronometrades en la icònica pujada de 1,8 km de longitud. La temporada d’exhibicions acabarà al 2020. Els títols de conductors i fabricants entraran en joc per primera vegada el 2021 amb un calendari de vuit rondes a través d’Europa, Àsia i Amèrica del Nord.

Calendari de la PURE ETCR 2020

9-12 de juliol – Festival de Velocitat de Goodwood, Regne Unit (només contrarellotge)

Rd 1 – 24-26 de juliol – Salzburgring, Àustria

Rd 2 – Agost 1-2 – Copenhaguen, Dinamarca

Rd 3 – 16-18 d’octubre – Inje Speedium, Corea del Sud

Rd4 – Novembre (per determinar) – Guangdong, la Xina

30-31 de gener de 2021 – 24 hores de Daytona, els EUA

MÀXIM RENDIMENT DES D’UN NOU CONCEPTE TÈCNIC

Creat pel Grup WSC, el concepte tècnic utilitzat en PURE ETCR promet crear sobre la pista emocionants moments roda a roda amb alguns dels millors pilots del món que s’enfrontaran en carreres plenes d’acció. Un sistema de propulsió de Magelec Propulsion amb una unitat de bateries de Williams Advanced Engineering oferirà un impuls de 500kw a través de les rodes posteriors, l’equivalent a una potència de 680bhp. Un sistema de propulsió ajudarà als avançaments, mentre que un sistema de contraatac addicional proporcionarà l’oportunitat de recuperar el terreny perdut. Amb una acceleració de 0-100kph en tan sols 3,2 segons, els vehicles participants al PURE ETCR seran els turismes amb l’acceleració més ràpida mai vista i es reactivaran usant carregadors EnelX.

SENSE TRANSPORT AERI I AMB GENERADORS D’HIDROGEN, UN COMPROMÍS CLAU AMB LA SOSTENIBILITAT

PURE ETCR té com a objectiu canviar les actituds cap als vehicles elèctrics i promoure la mobilitat elèctrica com una qüestió de responsabilitat social. Sota aquesta mentalitat s’han establert una sèrie de compromisos clau per a aconseguir una major sostenibilitat en l’esport del motor.

Una d’aquestes accions claus en la primera temporada d’aquest campionat és el compromís de no utilitzar el transport aeri i en el seu lloc recórrer al transport marítim, el qual té un impacte 100 vegades menor en el medi ambient. Aquest objectiu s’aconseguirà mitjançant un calendari optimitzat que agrupi per regions els esdeveniments programats.

Al paddock s’utilitzaran generadors alimentats amb hidrogen perquè són significativament molt menys nocius que les unitats tradicionals que són alimentades per combustió interna.

Som conscients que l’obtenció d’energia és un factor clau de la petjada ambiental dels vehicles elèctrics, així que sempre s’afavorirà l’obtenció d’energia de menor impacte. Eurosport Events, organitzadors de la competició, es compromet a canviar la forma en la qual s’organitzen els esdeveniments per a aconseguir que generin el menor impacte possible en el medi ambient.

GOODYEAR, NOMENAT SOCI FUNDADOR DE LA ETCR I PROVEÏDOR DE PNEUMÀTICS

2020 és l’any del retorn a l’esport del motor de Goodyear, un dels noms més reconeguts en el món dels pneumàtics d’alt rendiment i que ha ajudat a campions del món de la Fórmula 1, de la Indycar, de les 24 Hores de Le Mans i de les carreres de turismes celebrades per tot el món. Goodyear s’uneix com a soci fundador i com a únic proveïdor de pneumàtics d’aquesta competició.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments