WEC – 6H COTA: Victòria de Rebellion per davant de Toyota

L’equip suís Rebellion Racing ha aconseguit la seva segona victòria al WEC aquesta temporada després de dominar avui la cursa.

Més de 22.000 espectadors van presenciar les espectaculars màquines LMP i GTE aquest cap de setmana a Texas per primera vegada des de 2017.
El WEC es prepara per a unir-se a la IMSA a Florida el mes vinent per al tan esperat SuperSebring.

El Rebellion R13 Gibson conduït per Gustavo Menezes (USA), Norman Nato (França) i Bruno Senna (Brasil) va liderar la carrera de 6 hores d’avui de principi a fi, apropant-se als líders del campionat, Toyota Gazoo Racing. El Rebellion està ara a 33 punts de Toyota en la classificació general del campionat.

Els cotxes híbrids Toyota TS050 núm. 8 i núm. 7 de Toyota Gazoo Racing van acabar en segon i tercer lloc respectivament. La tripulació No. 8 conduïda per Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley finalment va acabar 51.524s darrere dels líders de la carrera, Rebellion Racing.


Amb el desavantatge que portaven els Toyota, l’estratègia va ser recuperar part del temps perdut a la pista durant les parades en boxs, però una actuació gairebé perfecta de Rebellion va destruir qualsevol esperança que l’esquadra japonesa recuperés l’avantatge de Rebellion.
L’equip No. 7 conduït per Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López va completar el podi entre els LMP1, l’equip finalment va acabar dues voltes darrere dels vencedors.

Segona victòria consecutiva per a United Autosports


La categoria LMP2 va tenir el seu major nombre d’inscripcions en el que va de temporada, amb nou cotxes lluitant per la victòria en el circuit texà.
El cotxe No. 22 d’United Autosports va ser el que finalment va travessar la línia de meta en primer lloc, ja que l’ORECA 07, conduït per Filipe Albuquerque, Phil Hanson i Paul Di Resta, va acabar la carrera 24.152s per davant del subcampió Jackie Chan DC Racing.
La victòria d’United Autosports és la desena victòria d’un equip amb bandera britànica entre els LMP2, i catapultat l’equip a dalt de tot de la classificació amb un avantatge de quatre punts sobre el JCDCR.
L’equip no semblava tindre opcions al principi, però la consistència del trio i un última hora excel·lent van assegurar la victòria sobre Will Stevens, Ho-Pin Tung i Gabriel Aubry amb el cotxe número 37.
El JOTA Sport’s No. 38 ORECA pertanyent a Anthony Davidson, Antonio Félix dóna Costa i Roberto González va completar els tres primers llocs. Tots dos equips, el No. 37 i el No. 38, anaven equipats amb pneumàtics Goodyear, fent un doble podi per al recent incorporat fabricant de pneumàtics del WEC.

D’altra banda, el Alpine Elf Signatech va perdre dues voltes després d’una fallada en els frens del seu Alpine A470 durant la tercera hora, i finalment va acabar en sisè lloc. L’equip americà DragonSpeed va caure a la novena i última posició de la seva classe després d’un problema de frens mancant només deu minuts per al final de la carrera.


El WEC es prendrà un petit descans mentre es prepara per a les pròximes 1000 Milles de Sebring que tindran lloc en poc menys d’un mes (18-20 Març).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments