Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel van aconseguir una rotunda victòria en el Ral·li de Cross Country de Qatar, la ronda inicial de la Copa Mundial de Ral·li de Cross Country de la FIA.
La parella de Toyota Hilux va jugar a través de la secció selectiva final per a obtenir el temps més ràpid i un marge de victòria d’1 hora 31 minuts i 40 segons. Yazeed Al Rajhi i Michael Orr van acabar en segon lloc, els cotxes Hilux bloquejant el podi amb Jakub Przygonski i Estafa Gottschalk en tercer.
L’últim dia de competició del dijous va tenir un tram selectiu de 254,58 quilòmetres amb la ruta cap al nord, abraçant la costa occidental abans de girar cap al sud i acabar en el desert central.
Al-Attiyah va començar tercer en l’ordre de sortida i va millorar a través de la secció per a guanyar l’etapa per només 24 segons sobre Przygonski. La victòria d’avui representa la setena victòria a casa dels de Qatar en nou anys, mentre que el copilot Baumel ha pujat sis vegades al graó més alt del podi.
«Estic feliç d’haver guanyat, no va ser fàcil, va haver-hi molta navegació difícil i avui vam tenir bemolls», va dir Al-Attiyah, guanyador de quatre de les cinc seccions selectives. «Per a guanyar no necessites errors de navegació i les mínimes burxades. Aquest és un bon començament per a la nostra campanya de campionat», va concloure el de Qatar, que porta un avantatge de 10 punts en la classificació de la sèrie després de la primera de cinc proves.
Al que Baumel va afegir: «Com tots els anys, no és fàcil per als copilots. Els dos primers dies van ser els més difícils per a veure les línies, i després es va tornar més agradable. Hem acabat bé i són bons punts per al Campionat».
Després de guanyar l’etapa d’ahir, Al Rajhi va tenir la tasca d’obrir el camí i va seguir a Al-Attiyah per poc més de cinc minuts a través de la secció. «Vam tenir un petit problema amb el pneumàtic, es va desprendre, i després també sofrim una burxada», va dir Al Rajhi, que va arribar a la meta amb el consegüent mal en el panell posterior del Hilux. «Estic content amb aquest lloc; aquest era el pla per al començament de la temporada».
Przygonski va completar la secció en segon lloc per a acabar en el podi en la seva primera sortida en el Toyota. Després d’haver passat un temps considerable amb la direcció danyada abans de l’esdeveniment, el polonès va rebotar des de la setena posició per a reclamar el trofeu final. «Tots vam tenir el mateix problema abans del final quan vam perdre el patró [de la banda de rodadura] del pneumàtic», va dir Przygonski. «Avui va ser dur per als pneumàtics, pedregós i de sòl molt dur. Estic content després dels nostres problemes anteriors. Va ser una bona carrera i vam aprendre del cotxe i el que necessitem fer per a ser més ràpids».
Va haver-hi una sacsejada darrere del trio principal i Ahmed Al-Kuwari va aprofitar l’oportunitat. Ell i el seu copilot Manuel Lucchese es van emportar la victòria T3 en el seu Ca-Am Maverick en l’etapa final. «Avui hi havia dues possibilitats: o guanyàvem o ens emportàvem el volant de tornada», va dir l’encantat Qatari. «Vaig veure que Khalid [Al Mohannadi] tenia problemes perquè ho avancem en la pista unes quantes vegades. Nosaltres també ens vam perdre. Va ser molt dur i sofrim una burxada. Estàvem conduint com si no hi hagués un demà; sempre anava a anar en una de dues direccions…»
Saleh Alsaif i Ali Hassan Obaid van ocupar el segon lloc en la categoria, però va haver-hi una amarga decepció per a Khalid Al Mohannadi i Sébastien Delaunay. Líders de la categoria T3 durant tres de les cinc etapes, la tripulació de Polaris va sofrir dues burxades en la secció d’avui i es va veure obligada a recórrer els últims 50 quilòmetres amb la part posterior esquerra en la llanda de la roda, la qual cosa els va fer caure a la tercera posició de la categoria.
La segona ronda de la Copa Mundial de Ral·li de Cross Country de la FIA manté als contendents a la regió per al Desafiament del Desert d’Abu Dhabi (del 20 al 26 de març).
Rally de Cross Country de Manateq Qatar – Clasificación final
1 | Nasser Al Attiyah/Mathieu Baumel | Toyota Hilux | 11 h 48 min 56 s |
2 | Yazeed Al Rajhi/Michael Orr | Toyota Hilux | 13 h 20 min 36 s |
3 | Jakub Przygonski/Timo Gottschalk | Toyota Hilux | 13 h 50 min 19 s |
4 | Ahmed Al-Kuwari/Manuel Lucchese | Can-Am Maverick X3 | 15 h 25 min 09 s |
5 | Saleh Alsaif/Ali Hassan Obaid | Can-Am X3 2019 | 15 h 36 min 06 s |
6 | Khalid Al Mohannadi/Sébastien Delaunay | Polaris RZR 1000 Turbo | 15 h 39 min 30 s |
7 | Kees Koolen/Serge Bruynkens | OT3 Overdrive | 15 h 49 min 02 s |
8 | Balazs Szalay/Laszlo Bunkozci | Open Grandland X | 16 h 30 min 43 s |
9 | Aleksey Shmotev/Andrey Rudnitski | Can-Am Maverick | 18 h 20 min 02 s |
10 | Mohammed Al Harqan/Vili Oslaj | Can-Am Maverick X3 | 19 h 33 min 01 s |