WRC: La FIA busca contenir costos per a la nova normativa 2022

El Departament Tècnic i de Ral·li de la FIA treballa en estreta col·laboració amb els fabricants del WRC per a la regulació del 2022, però falten detalls sobre els nous motors, l’híbridació i la cèl·lula de seguretat.

El reglament del WRC 2022, que traçarà el nou rumb dels cotxes de Rally1, és a dir, els que hauran de substituir als actuals WRC, continua definint-se pas a pas, encara que el seu procés de creació vagi una mica lent.

En el Consell Mundial de l’Esport Motor de Ginebra, el departament tècnic i de ral·lis de la FIA, juntament amb els fabricants presents en el WRC, van continuar treballant per a desenvolupar les noves regulacions.

Aquests, com s’ha dit, tindran l’objectiu de continuar garantint l’espectacle també amb la nova generació d’automòbils tant des del punt de vista estètic i sonor, com des del punt de vista de les prestacions, però donant gran importància a la protecció del medi ambient amb la introducció del sistema híbrid, per a ser utilitzat en el pas per les poblacions i com a suport en algunes especials.

Les marques presents al WRC han expressat repetidament la necessitat de reduir els costos. Per aquesta raó, els departaments tècnics i de ral·li de la FIA intenten crear una regulació que els satisfaci a ells, però també als espectadors.

Un dels majors desafiaments serà reduir els costos i, al mateix temps, equipar la nova generació d’automòbils amb una tecnologia híbrida sostenible. El desembre passat el Consell Mundial va aprovar la introducció d’un motor híbrid de 100 kW per a tractar de superar el problema. Aquesta unitat serà la mateixa per a tots els equips, usant equipament comú en hardware i en software.

És possible que es donin més detalls en el pròxim Consell Mundial, previst per al 19 de juny en Miang-Mai (Tailàndia).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments